A Fiat az 500 Ibrida modellt már ebben az évben, viszont a vadonatúj 500-ast csak 2029-ben, míg az új Pandát csak 2030-ban készítheti el

2025.02.11
A Stellantis Europe vezetője megerősítette, hogy 2025 novemberben, az eredetileg bejelentettnél korábban érkezhet az 500 Ibrida, viszont 2029-ben egy vadonatúj 500-assal, 2030-ban pedig egy vadonatúj Pandával fognak piacra lépni, annak érdekében, hogy a belátható jövőben városi autókat gyárthassanak Olaszországban.



A Fiat terve nagyon világos.” – mondta Jean-Philippe Imparato, a Fiat Stellantis anyavállalat európai ügyvezető igazgatója a brüsszeli autószalonon.

Az 500-ast az 500 hibrid változata teszi teljessé 2025 novemberében. Másodszor, az 500-as következő generációja 2029 körül érkezhet a Mirafiori gyárból”.



A Pandinát Pomiglianóban gyártják 2030-ig, majd 2030-ban lesz egy új Pandina is ugyanitt, Pomiglianóban”.

És 2025 márciusában érkezik a Grande Panda, elektromos és hibrid változata is, vagyis új 500-as, új Pandina és Grande Panda is lesz a Fiat A- és B-szegmensének kínálatában.

Ez azt jelenti, hogy a Fiat továbbra is azokat az autókat építi, amelyek az eredeti „Topolino” 500 óta (1936) meghatározzák a márkáját, ellenállva a kísértésnek, hogy felhagyjon a városi autók osztályával a jövedelmezőbb crossoverek és SUV-ok érdekében, amelyet az 500-as és a Panda riválisai közül sokan feladtak az elmúlt években.

A Citroën és a Peugeot 2021-ben leállította a kis 108-as gyártását; A Volkswagen, a Seat és a Skoda 2020 és 2023 között fokozatosan kinyírta az Up, Mii és Citigo triót; a Ford Ka+-t pedig 2019-ben vonták ki az értékesítésből.

Vannak azonban zöldebb hajtások: a Kia, a Hyundai és a Toyota továbbra is kínál benzinmotoros városi autókat (Picanto, i10 és Aygo X), a Renault pedig jövőre új elektromos Twingót dob piacra. A kínai BYD cég várhatóan az Egyesült Királyságban is forgalmazni fogja a Seagull EV-jét.

Az 500-as és a Panda az elmúlt évtizedben a Fiat kulcsfontosságú elemei voltak. Valójában a Panda továbbra is az egyik legkelendőbb új autó Olaszországban, annak ellenére, hogy 14 éve mutatták be.



Az 500-as azonban az utóbbi időben kevésbé volt sikeres. A 2007-ben piacra dobott benzinmotoros 500-ast tavaly a szigorodó uniós kiberbiztonsági szabályozás bevezetése miatt kivonták, az elektromos 500e viszont még nem tudta utolérni az értékesítési eredményekben.

Sőt, az 500e eladások lassuló üteme miatt az elektromos járműveik gyártását tavaly szeptemberben leállították, és csak 2025. januárban indult el újra a gyártásuk.

Ez ösztönözte az 500 Ibrida fejlesztését, amelyet most megerősítettek, hogy novemberben kerül bemutatásra.

Ez egy hibrid hajtáslánccal utólag felszerelt 500e, a cél pedig az eladások fellendítése a Mirafiori gyár védelme érdekében. Emellett az 500e is frissítésre fog kerülni a következő évben.

Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: AutoCar
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk