A Fiat 600e felfelé ívelő pályát folytat az elektromos járművek kínálatában
2025.01.15
A teljesen elektromos Fiat 600e remekül néz ki, és sokkal praktikusabb, mint kisebb testvére, az 500e, bár talán nem annyira aranyos.
Kétféle változatban kapható: Fiat 600e (RED) és a csúcskategóriás Fiat 600e La Prima edition, amiről most bővebben fogunk írni. Ez a modell az ékes bizonyítéka anna, hogy
a Fiat visszatért a B-szegmensbe.
A járműben négyen ülhetnek viszonylag kényelmesen, vagy gyerekekkel öten, de úgy sem sokáig, mert
hátul 3 személynek elég szűkös a hely.
Azt tapasztalhatjuk, hogy
az elektromos autók hatótávolsága egyre hosszabb, az új 600e pl. hivatalosan (WLTP szerint) 420 km-es hatótávval büszkélkedhet. Ha csak elektromos járművet keresel, akkor ezeket az állításokat tényleg csak összehasonlítási célokra kell felhasználnod – a való világban ettől mindig minden eltér.
Ha valóban használod a járművet, a légkondicionálót, az ablaktörlőket, a telefontöltőt, az infotainment rendszert és minden egyéb olyan dolgot, ami szívja az energiát, akkor
ez az érték jelentősen zuhanni fog.
Van azonban egy közös szabály, hogy hozhatjuk ki a legtöbbet belőlük. Az egyik az, hogy megtanuljuk,
hogyan kell hatékonyan használni a regeneratív fékezést a sima megállás és a hatótáv maximalizálása érdekében – a másik az, hogy gondosan megtervezzük az összes utat,
időt szakítunk a rendszeres időközönkénti megállásra, hogy feltöltsük az akkumulátort, ahelyett, hogy megvárnánk, amíg az akku teljesen lemerül.
Kétségtelen azonban, hogy az elektromos autókat – beleértve ezt is – rendkívül szórakoztató vezetni.
Az 54 kWh-s akkumulátorral és az első kerekeket hajtó 154 lóerős villanymotorral
kilenc másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/h-ra.
És akár 30 km/óra sebességgel gurulunk a városban, akár 120 km/órás sebességgel száguldunk az autópályán, ez a modell
nagy jó ututársnak bizonyul.
Természetesen városi autóként leginkább a városi környezetben érezzük magunkat otthonosan, amikor a könnyű kormányzás és a jó körbelátás miatt a nehézkes parkolás sem probléma.
Az elektromos autózás megnyugtató, bár
sokan úgy gondolják, hogy ez teljesen csendes. Ez nem így van, a motor picit „nyafogni” fog, de nem tolakodóan, és egy idő után ezt meg fogjuk szokni.
Három vezetési mód közül választhatunk:
Eco, Normal és Sport.
Célszerűbb Eco-n tartani, hogy megspórolhassuk a helyi töltőállomáshoz való utazásokat.
Gyorstöltővel a 600e
körülbelül 30 perc alatt töltődik fel 20-ról 80 százalékra. Egy 11 kW-os beépített töltő és egy Mode 3-as kábel is jár hozzá az otthoni vagy nyilvános töltéshez, ahol kevesebb, mint hat óra alatt teljesen feltölthejük az akkut. A három tűs töltővel a várakozásoknak megfelelően a töltés sajnos sokkal tovább tart, és legalább egy éjszakára bekapcsolva kell hagyni a töltést.
A belső tér elegáns az elefántcsont színű szintetikus bőr ülésekkel, amelyek masszázsfunkcióval, saját fűtéssel és deréktáji beállításokkal is büszkélkednek. A műszerfalon és az ajtókárpiton krómozott részletek találhatóak.
A kormányon található kezelőszervek jól láthatóak és hozzáférhetőek, különösen szerethetőek a sebességváltó gombok, amelyek a középkonzol tetején sorakoznak fel.
Ez a modell elektromos csomagtérajtóval és vezeték nélküli telefontöltővel is rendelkezik.
A 600E La Prima mindemellett 180 fokos tolatókamerával, adaptív tempomattal és holttér-érzékelővel is el lett látva, továbbá teljes körű parkolóérzékelőkkel is rendelkezik.
A Fiat 600e ára a hazai márkakereskedők kínálatában 13,5 millió Ft-tól indul, a La Prima változat 15 millió Ft-tól vásárolható meg.,
Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:
Forrás: CarBuzz