A Fiat 600e egy olyan Abarth ikertestvért kapott, amely akár 278 lóerővel düböröghet az utakon

2024.11.01
A dögös Abarth 600e erősebb lett, mint ahogy azt eredetileg bejelentették, de az extra teljesítmény kizárólag a Scorpionissima változatra érvényes.



Az Abarth nyilvánosságra hozta az új 600e minden apróbb részletét, éppen ideje volt már, hogy ez a modell is bevezetésre kerüljön az európai piacon. Ez az EV az Abarth első elektromos crossovere, és jelenleg a legerősebb sorozatgyártású modell. Kétféle változatban kapható, a Turismo 237 lóerő, valamint a Scorpionissima 278 lóerős teljesítménnyel. A legerősebb változatból „csak” 1949 darabot gyártanak, tiszteletben tartva az olasz márka alapítási évét.



Az Abarth 600e alap változata 2024 elején jelent meg, 237 LE (177 kW) teljesítménnyel. Csakúgy, mint a közeli rokon Alfa Romeo Junior Veloce, a Stellantis is rájött, hogy az egyetlen villanymotorból még néhány plusz lóerőt ki tudnak szorítani, ami a Scorpionissima különleges villanymotorja esetében tekintélyes 278 LE-t (207 kW) eredményez.



Az Abarth 600e Turismo megőrizte az eredeti 237 LE (177 kW / 240 LE) teljesítményt, ugyanazzal a 345 Nm nyomatékkal érhető el, mint az alapváltozat. A jármű vezetője hozzáférhet a Turismo, a Scorpion Street és a Scorpion Track vezetési módokhoz, amelyek különböző teljesítményszinteket szabadítanak fel, és módosítják az ESP beállításait. Az erőt a JTEKT szabványos Torsen mechanikus, korlátozott csúszású differenciálműve továbbítja az első tengelyre.



Scorpion Track módban a 0-100 km/h sprintre a Scorpionissima 5,85, a Turismo 6,24 másodperc alatt képes, míg a végsebességet elektronikusan 200 km/órára korlátozzák.



Az Abarth elmondása szerint a 600e-t a Stellantis Motorsporttal együttműködésben fejlesztették ki, a Michelin, a Sabelt, a JTEKT Torsen és az Alcon partnercégek alkatrészeit felhasználva. Az elektromos járművek a „Perfo eCMP” architektúrán futnak, amely a hagyományos eCMP továbbfejlesztett változata, amelyre számos Stellantis ferdehátú és SUV is támaszkodik.



Az Abarth-specifikus futómű-beállítás Alcon fékeket, merevebb felfüggesztést, hátsó bukókeretet és szélesebb nyomtávokat tartalmaz. Az 54 kWh-s akkumulátorcsomag speciális hűtőrendszert is kapott, amely tovább javítja a teljesítményt.



Az Abarth 600e 334 km-es WLTP-hatótávja rosszabb, mint a kisebb teljesítményű Fiat 600e modellé, amely további 75 km-t tud megtenni két feltöltés között.



Az, hogy az Abarth 600e egyszerűbben megkülönböztethető legyen az aranyos Fiat 500e ikertestvérétől, a tervezőcsapat egyedi karosszéria kialakítást alkalmazott. A változtatások között szerepel a mélyebb első és hátsó lökhárító, a 20 colos könnyűfém keréktárcsák és a kiemelkedő hátsó légterelő. A lökhárítók négyzetes kialakítását az Abarth 850 TC „kazetta” dobozos hűtője ihlette.



Ezenkívül a színpaletta olyan egyedi árnyalatokat is tartalmaz, mint az Acid Green és a Scorponissima-exkluzív Hypnotic Purple, valamint az Antidote White, a Shock Orange és a Venom Black. A csomag speciális fényes fekete inzerteket, fekete matricákat és színes féknyergeket is tartalmaz.



Az új járművek belsejében a hangsúlyt az integrált fejtámlákkal ellátott Sabelt kagylós ülések jelentik, amelyek agresszívabb dizájnnal és Alcantara kárpittal rendelkeznek a Scorpionissima modellben, míg a Turismo szövetkárpittal kerül forgalomba. A felszereltség része egy 7 hüvelykes digitális műszercsoport és egy 10,25 hüvelykes érintőképernyővel és Abarth-specifikus grafikával ellátott infotainment rendszer, hat hangszórós audiorendszer, ChatGPT integráció és 2. szintű ADAS. Furcsa módon az Abarth mesterséges hanggenerátora csak a Scorponissimában szerepel.



Az Abarth 600e új kiadásai 2024. október 29-től már megrendelhetőek a főbb európai piacokon. Az Egyesült Királyságban pl. a Turismo ára 17 millió 900 ezer Ft, a Scorpionissima ára pedig 20,5 milió Ft-tól indul. Összehasonlításképpen, a kisebb és kevésbé erős Abarth 500e 15,2 millió Ft-tól indul ugyanezen a piacon.

Kapcsolódó videó:



Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: CAR Scoops
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk