A Fiat 600-as immár 70 éve az utakon: ez az ikonikus modell került a középpontba az 1000 Miglián
2025.07.01
A veterán autók legendás rendszeres versenyének, az 1000 Migliának a 43. kiadása 2025. június 17. és 21. között került megrendezésre, több mint 400 jármű részvételével a klasszikus Brescia-Róma-Brescia útvonalon.
A FIAT is részt vett az 1000 Miglia 2025-ös futamán, hogy megünnepelje az 1955-ben bemutatott ikonikus Fiat 600-as modell 70. évfordulóját.
A történelmi 600-as mellett számos „támogató autó” – a mai Fiat 600e és Hybrid, valamint az Abarth 600e – is látható volt az eseményen, miközben a FIAT és az Abarth márkák
megerősítették szerepüket egy egyedülálló örökség őrzőiként, amely az emlékezetet és a víziót, a hagyományt és az innovációt ötvözte a világ egyik legszebb útvonalán.
Az
1000 Miglia versenyek mindig is különleges jelentőséggel bírtak a FIAT számára, de most még inkább aktuális volt, hogy megemlékezhettek a Fiat 600 olaszországi kulcsfontosságú szerepéről. A versenyen ezúttal egy ritka, világoskék,
1955-ös Fiat 600-as, az első sorozat egyik darabja állhatott rajthoz, amelyet egyébként a torinói Centro Storico Fiat múzeumban őriznek. Egy kizárólag nőkből álló csapat vezette az 1955-ös Fiat 600-ast, a FIAT és az Abarth márka pedig támogató autókat biztosított az eseményre, tisztelegve a történelmi 1955-ös Fiat 600 öröksége előtt.
Ikonikus 1955-ös Fiat 600
A Fiat 600 a történelem egy darabja, és Olaszországnak a II.világháború utáni nemzet mozgósítási törekvéseinek szimbóluma is egyben, amely végül kiegészíti és felülmúlja a szeretett 500 „Topolinót”.
Jelenléte a versenyen
Dante Giacosa, a FIAT legünnepeltebb tervezője előtt is tisztelgett, akinek 120. születési évfordulóját 2025-ben ünneplik. Giacosa kitörölhetetlen nyomot hagyott az olasz autóipar történetében olyan ikonikus modellekkel, mint a Topolino, a 600-as vagy az 500-as – olyan járművekkel, amelyek hozzájárultak ahhoz, hogy a mobilitás mindenki számára elérhető jog legyen.
Támogató autók az eseményen
FIAT 600 Hybrid: A 600 Hybrid, amely egy hatékony hibrid hajtáslánccal rendelkezik, amelyet az új T-gen3 turbófeltöltős motor hajt, és egy új duplakuplungos automata sebességváltóval párosítva szórakoztató és kényelmes vezetési élményt kínál. Valódi olasz fejlesztésként tervezték, és a mindennapi életet nagyobb kényelemmel látták el, mivel öt ajtóval és öt utas számára alkalmas ülésekkel; megnövelt funkcionalitással, tágas, 385 literes csomagtartóval és további 15 literes tárolóhellyel is rendelkezik az utastérben. Emellett a fokozott jólétet tükrözik a hangulatvilágítás és a beépített masszázsülések is, amely újraértelmezi az utazási kényelem jelentését.
A 600-as azt bizonyítja, hogy a stílus és a hatékonyság kéz a kézben járhat.
Abarth 600e: Eközben az Abarth márka a 600e-t, a valaha volt legerősebb Abarth-ot hozta el az eseményre. Az exkluzív
600e Scorpionissima modell a történelmi Fiat 600 támogatóautójaként szolgált az esemény alatt, szimbolizálva a zökkenőmentes evolúciót Carlo Abarth korai versenygépeitől indulva egészen a nagy teljesítményű elektromos innováció új korszakába.
Ez
több mint egy teljesítményautó – 280 lóerős, 207 kW-os villanymotorral szerelték fel és mindössze 5,85 másodperc alatti gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra – az Abarth 600e valóban a márka versenyképes DNS-éhez való visszatérést testesíti meg: a Stellantis Motorsport fejlett technológiai transzferjének és az Abarth mérnöki szakértelmének kiváló terméke.
Idén a rendezvény egy nyolcas alakú útvonalat követett, amelyet az eredeti gyorsasági verseny első tizenkét kiadása ihletett, felidézve egy olasz motorsport-legenda gyökereit.
Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:
Forrás: Stellantis News