A Fiat 500e is szerepel az Inside EV’s 2021 évi szavazásán, a legjobb használt elektromos autók kategóriájában

2021.09.06
Az Inside EV’s arra kereste a választ, hogy 2021-ben világszerte melyek a legjobb használt elektromos autók.

Az emissziós, káros anyag kibocsátási normák folyamatos szigorítása miatt a használt autók átlagára is emelkedik a piacon, és ez maga után vonja a használt elektromos autók árának folyamatos emelkedését is. Azonban még mindig rengeteg lehetőségünk van arra, hogy reális áron juthassunk hozzá EV-hez.

2021 év elején még egész könnyen beszerezhető volt egy 2018-as BMW i3-as, körülbelül 17 000 dollárért, azonban most, 2021 őszén már erősen kongatja egy ilyen modellnek az ára a 20 ezer dolláros küszöböt.

Aggodalomra semmi ok, nem minden veszett el azzal, hogy jelenleg a szokásosnál jóval magasabb áron hirdetik az EV-ket, mert ha eladjuk a régi autónkat, azt is többért adhatjuk el, mint tavaly. Ezenkívül, ha eddig benzines autónk volt, nagy valószínűséggel sokat fogunk spórolni egy elektromos autóval az eddigiekhez képest.

Az Inside EV’s legfrissebb listájában csak a legutóbbi évek divatos EV modelljei szerepelnek, és ezen belül is csak azok, amelyek kisebb futásteljesítményűek. Az interneten sok olyan cikk található, amelyek olyan régi elektromos járműveket mutatnak be, mint pl. a 2011-es Nissan Leaf, de muszáj itt megjegyeznünk, hogy 2021-ben egy ilyen jármű birtoklása már-már kockázatos. Ezért a listában szereplő összes elektromos jármű 2017-nél frissebb, így a leendő vásárlóknak nyugalmat adhat az a tény, hogy ezen modellek esetében még legalább négy év van hátra az akkumulátorra vonatkozó garanciából.


VII. 2017-es Mercedes B-osztály: 20 000 dollár körül

Ha a közelgő Tesla ferdehátúra várunk, de nem akarunk türelmetlenül eltölteni egy évet, ne keressünk tovább. A B-osztály vitathatatlanul rajzfilmszerű arányai mögött a Teslával közösen kifejlesztett hajtáslánc rejlik: egy 28 kWh-s folyadékhűtéses akkumulátor és egy 177 lóerős motor. A többi autóhoz képest a B-osztály egy kicsit jobb, de az is igaz, hogy nem sokkal.

Bár a B-osztály kiváló választás a napi használatra, emellett nem sok mindent fogunk szeretni benne. A hatótávolsága ugyanis csak 140 kilométer körül van, és nem kínál gyors töltést, ami a 20 000 dollár körüli árért nem túl sok. Ezért a Mercedes B-osztály csak az utolsó helyet szerezte meg ezen a listán.

Akkumulátor kapacitása: 28kWh
Teljesítmény: 177 lóerő
Hatótáv: 140 km
Gyors töltési lehetőség: nincs


VI. 2017-2018 Fiat 500e: 12 000 dollár körül

A használt elektromos autók áremelkedésével a használt Fiat 500e modellek ára néhány hónap alatt felkúszott hét -nyolcezer dollár körülről 12 000 dollárra. Még ha össze is hasonlítjuk más használt autók áraival, ez az ugrás aránytalanul magas. Ennek ellenére ezért az árért az elektromos 500-as sokkal vonzóbb vásárlás a benzines 500-hoz képest, a jobb teljesítménye és a megbízhatósága miatt.

Bár a szerény 24 kWh-os csomag gyengének tűnhet, valójában nem az. A Ford Focus Electric, a VW e-Golf és a Nissan Leaf modellekkel ellentétben az 500e folyadékhűtéses akkumulátorral rendelkezik. A folyadékhűtéses csomag esetében nincsenek gyors töltési lehetőségek, ami manapság már kissé béna, de ha csak arra kell, hogy naponta elguruljunk vele az élelmiszerboltig meg vissza, akkor a gyors töltésre valószínűleg nem is lesz szükség.

Akkumulátor kapacitása: 24kWh
Teljesítmény: 111 lóerő
Hatótáv: 140 km
Gyors töltés: nincs


V. 2017-2019 Volkswagen e-Golf: 18 000 dollár körül indul

Az ID.3 és ID.4 előtt a Volkswagen egyetlen elektromos autója, amit sorozatban gyártottak, az e-Golf volt. Az ID.4 modellel ellentétben az e-Golf csak néhány amerikai államban került forgalomba.

A 2017 -es modellévre a VW nagyobb, 35,8 kWh-os akkumulátort vezetett be, amely 200 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé. Az elektromos Golf léghűtéses akkumulátorral rendelkezik, de a VW azt állítja, hogy a Panasonic akkumulátor-kémiája ennél nagyobb hőállóságot biztosít, és a folyadékhűtés teljesen felesleges. Ennek ellenére ez nem túl meggyőző lehetőség, de ha egy használt gázüzemű Golfot nézünk, az e-Golf ehhez képest jelentős előnyökkel jár, például az alacsonyabb karbantartási költségei miatt.

Akkumulátor kapacitása: 35,8 kWh
Teljesítmény: 134 lóerő
Hatótáv: 200 km
Gyors töltés: opcionális 50 kW


IV. 2017-2019 Hyundai IONIQ EV: 15 000 dollár körül

A 2017-es Hyundai Ioniq EV volt a gyártó első sorozatgyártású EV-je. Bár hatótávolsága még éppen az elviselhető kategóriába tartozik, az IONIQ legszembetűnőbb tulajdonsága a szabványos 100 kW-os gyorstöltési képesség. Nyilvános töltőn az IONIQ körülbelül 160 kilométernyi töltésre képes mindössze 23 perc alatt, így ez a leggyorsabb töltőmodell ezen a listán. De mivel az akkumulátor kapacitása kevesebb, mint a fele a Bolt EV-nek, valószínűleg nem szeretnénk ezzel elindulni egy hosszabb útra, ahol mindenképpen gyors töltésre lenne szükség.

Ami az elemeket illeti, a 2019-es vagy régebbi modellekben nincs folyadékhűtéses csomag. De egyes fórumok szerint a tulajdonosok minimális degradációról számolnak be. Összességében az IONIQ EV intelligens megjelenésű, hatékony elektromos ferdehátú, és az árához képest egy igen jó opció lehet.

Akkumulátor kapacitása: 28kWh
Teljesítmény: 118 lóerő
Hatótáv: 200 km
Gyors töltés: van - 100kW


III. 2018-2019 Nissan Leaf: 15 000 dollár körül

Az újratervezett 2018-as Nissan egy nagyon jó kis elektromos autó, és bár hatalmas előrelépés az áttervezett modellekhez képest, néhány tekintetben még mindig elmarad attól. Ugyanis nincs folyadékhűtéses akkumulátor, ami az eredeti Leaf egyik fő panasza volt. A Nissan opcionális gyorstöltést is biztosít a Leaf tulajdonosok számára, de a CHAdeMO rendszere eltér a CCS-től. Igaz még mindig találhatunk CHAdeMO töltőket, de egyre több helyen ma már inkább csak CCS töltők állnak a rendelkezésre.

Az akkumulátoron és a töltési módokon kívül a 2018-as Leaf nagyon kellemesen vezethető. 147 lóerős motorja elegendő energiát biztosít ahhoz, hogy jól gyorsuljon, az erőátvitel pedig megfelelő.

Akkumulátor kapacitása: 40kWh
Teljesítmény: 147 lóerő
Hatótáv: 240 km
Gyors töltés: CHAdeMO 50kW opcionális „S”, szabványos „SV” és „SL”.


II. 2017 -es BMW i3 94Ah BEV: 18 000 dollár körül

A pimasz és előkelő a legjobb két szó erre a modellre. Az i3 furcsa módon ötvözi ezt a két tulajdonságot. A listán szereplő összes többi opciótól eltérően az i3 az egyetlen, amely RWD beállítást kínál, és szénszálas felépítésű. Függetlenül attól, hogy ki mit gondol a megjelenésről, az i3 kétségtelenül a legdivatosabb kocsi manapság a futurisztikus vonalaival, valamint belső és külső megjelenésével.

A 2017-es (és 2018-as) i3 modellek további előnye a folyadékhűtéses akkumulátor. A 94Ah i3 akkumulátor teljes kapacitása 33,2 kWh. Ez azt jelenti, hogy az i3 viszonylag nagy, 18% -os pufferrel rendelkezik, ami javítja az akkumulátor élettartamát. Az akkumulátorhoz párosítva van az i3 170 lóerős, hátul szerelt motorja, így a lista többi kocsijához képest a legszórakoztatóbb vele az autózás. Az i3 gyors, és a Bolt-tal ellentétben nincs nyomatékkormányzás vagy tapadásveszteség.

Ami a karbantartást illeti, az újabb, nem REx BMW i3-ok általában megbízhatóak, de a régebbi, 2014-2015-ös modellek jellemzően a leginkább érzékenyek a problémákra.

Akkumulátor kapacitása: 33kWh
Teljesítmény: 170 lóerő
Hatótáv: 182 km
Gyors töltési képesség: igen - 50kW


I. 2017-2019 Chevrolet Bolt: 17 000 dollár körül

A 2017-es Chevrolet Bolt EV egyike volt az első igazán megfizethető, nagy hatótávolságú EV-knek, amelyek maximális hatótávolsága 380 km. A Bolt minden versenytársánál lényegesen nagyobb hatótávolságot és több lóerőt kínál. A nullától 100 km/h-ra történő gyorsulás ideje körülbelül 6,5 másodperc, így ez a leggyorsabb jármű ezen a listán. A 0–100 km/h-ra történő gyorsulási idő ellenére az i3 tapadási vesztesége mindenhol jelen van Sport módban.

A Bolt néhány hátránya a rossz belső minőség és a vezetési helyzet, amely meglehetősen kényelmetlen (kisautó-szerű, de nagyon keskeny). Azonban ezek egyike sem hasonlítható össze a Bolt legnagyobb problémájával, a GM akkumulátora tűzveszélyes. Az emiatt meghirdetett visszahívás 2021. augusztus 26-tól minden Chevy Bolt modellt érint. A GM azt szeretné, ha a tulajdonosok a lakóhelyüktől távol parkolnának, és ne töltsék fel vagy merítsék le teljesen az akkumulátort. Egy jármű tulajdonosa számára ez a kérés hatalmas kérés, azonban a GM minden hibás akkumulátor modult lecserél, ami pozitívum, de ez a legkevesebb, amit a GM tehet most ebben a helyzetben.

Akkumulátor kapacitása: 60kWh
Teljesítmény: 200 lóerő
Hatótáv: 380 km
Gyors töltési lehetőség: opcionális - 50 kW

Forrás: Inside EV’s
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk