A Fiat 500e 2024-ben is bebizonyítja, hogy a városi autók között miért az elektromos járművek a legjobbak

2024.04.16
Valószínűleg egy városban senkinek sincs szüksége 500 kilométeres hatótávra a szükséges napi utak megtételéhez, ezért a Fiat most már inkább arra összpontosít, ami az emberek számára a legfontosabb.



A Fiat 500e legelső kiadása még az elektromos járművek szabványai szerint sem volt éppen egy nagy sikersztori főszereplője. A mindössze két ajtós, korlátozott hatótávolságú, kisméretű elektromos kompakt autó kezdetben nem keltette fel az emberek érdeklődését. Bizonyos értelemben nem is hibáztathatjuk őket, hiszen szinte csak városi autóként jöhetett számításba, és ha olyan városban laktál, ahol az 500e kis mérete esetleg hasznos lett volna, akkor meg jó eséllyel nem volt hova parkolni.



Néhány évvel később a Fiat úgy döntött, hogy újratervezi a Fiat 500e-t. Akinek már volt lehetősége vezetni ezt a modellt, nyilvánvaló a számára, hogy a Fiat nagyon sok erőfeszítést tett annak érdekében, hogy az apró elektromos autóját még jobb autóvá tegye.

Mielőtt részletesebben kifejtenénk a véleményünket az új Fiat 500e-vel kapcsolatban, menjünk vissza pár évet egészen az 500e legelső változatáig. Nem volt olyan szórakoztató vezetni, mint az Abarth változatokat, de a kis 500e-nek már akkor is volt varázsa. Nagyon praktikus volt, főleg lehajtott hátsó ülésekkel. Persze voltak hibái, de akkoriban a legtöbb ember számára ez volt a tökéletes autó. Ráadásul az ekkoriban egyre népszerűbbé váló Nissan Leaf-ekkel ellentétben nem volt nehéz vele 140 km-t megtenni egy töltéssel.



Az új 500e már sokkal nagyobb hatótávolságot kínál a 42 kWh-s akkumulátorával, most 247 km-t tehetünk meg vele a korábbi változat 144 km-hez képest, és több energiája is van. A 117 lóerő, amit a villanymotor az első kerekekre küld, mai mércével mérve nem sok, de még mindig előrelépést jelent az előd 111 lóerős teljesítményéhez képest. Valamivel hosszabb, szélesebb és magasabb is, hogy több utasteret biztosítson anélkül, hogy elveszítené az előző autó bájos stílusát és kis termetét.



Amikor a töltésről van szó, meg kell győződnünk arról, hogy van 2-es szintű töltő a közelben. Ha ragaszkodunk az 1-es szinthez, akkor a Fiat szerint 37 óra kell ahhoz, hogy öt százalékról teljesen feltöltődjön. A 2-es szintű töltővel viszont hat óra alatt lehet üresből teljesen feltölteni. Rátehetjük egy 85 kWh-s gyorstöltőre is, és körülbelül 35 perc alatt elérhetjük a 80 százalékos töltöttséget – a korábbi verzió sajnos nem kínált gyári gyorstöltést.



Belül sokkal tágasabb is, mint gondolnánk. Az utastér anyagai is sokkal szebbek, mint korábban. Nem neveznénk fényűzőnek, de szépen megtervezték. Az új 500e hátsó ülései viszont nem hajthatók olyan laposra, mint korábban. Persze mondhatjuk, hogy ez még nem a világ vége, ugyanakkor mégis talán úgy tűnhet, hogy ettől az új 500e egy kicsit kevésbé praktikus, főleg, ha nagyobb tárgyakat próbálunk meg benne szállítani. Végső soron ez egy olyan modell, amely elegendő stílussal és bájjal juttat el A-ból B-be.



Az egyik dolog, amit élvezhetünk a régi 500e-ben, az az, hogy ha mondjuk túl gyorsan próbálunk kiállni egy parkolóból, akkor kipörögnek a gumik és ez valahol része volt eddig az 500e varázsának. Ez azonban nem igazán jó a gumik kopása miatt, így a Fiat mérnökei az új autót egyértelműen úgy hangolták, hogy ez ne forduljon többet elő. Szóval az új 500e már nem próbálja csikorogtatni a gumikat minden alkalommal, amikor kiállunk egy parkolóból.



A gumiabroncsok is azon kevés opciók közé tartoznak, amelyek a legtöbb 500e modellen választhatóak. Ezen túlmenően csak az a kérdés, hogy piros, fehér vagy fekete festéket szeretnénk-e.



A vezetési módok kínálatában a Normál beállításon kívül két másik vezetési módot is választhatunk, amelyeket a Fiat Range-nek és Sherpa-nak hív. A ’Range’ üzemmód alapvetően egy Eco beállítás, amely egypedálos vezetést tesz lehetővé, míg a ’Sherpa’ még agresszívabb,azonnal kikapcsolja a légkondit, és biztosítja, hogy a lehető legnagyobb hatótávot érjük el. Nem gondoljuk, hogy a legtöbb 500e tulajdonos rendszeresen fogja használni a ’Sherpa’ módot, de ha az akkumulátor töltöttségi szintje már nagyon alacsony, és a közelben éppen töltőre vadásznánk, akkor valószínűleg nagyon hasznos lesz.



Tekintettel arra, hogy a 2024-es Fiat 500e ára kb.10,6 millió Ft-tól indul. úgy gondoljuk, hogy szép kis rést fog kialakítani magának a városi vezetők körében, akik a jármű relative kis méretét fontosnak találják, és nem hibának.

Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: Jalopnik
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk