A 2021-es Fiat Tipo modell jávorszarvas teszten esett át, az eredmények nagyon érdekesek lettek

2021.10.10
A Stellantis csoporthoz tartozó Fiat-Chrysler Automobiles a Tipo kínálatát 2020 októberében frissítette fel a 2021-es modellévre. Most mindenki megtekintheti az új, török gyártmányú Fiatot, amint az résztvesz a jávorszarvas és a szlalom teszten.

A tesztek során a szakértók elmagyarázták, hogy a Fiat Tipo egy kis egyszerű autó, amely ugyanakkor szinte minden helyzetben nagyon jó dinamikai képességekkel rendelkezik.



Azt is megemlítik, hogy az autó nagyon jól reagált a biztonságra a speciális jávorszarvas teszt során, és az utcai szlalomoizás során is nagyon jól teljesített.

Az első teszt során 77 km/h-val indították a járművet, ám ekkor nem volt éppen sikeres, mivel az olasz ferdehátú két egymást követő kúpot is felszántott az alulkormányzás miatt.

Az alulkormányzottság a második kanyarodás után jelent meg, amikor a járművet vissza kellett kormányozni, hogy visszajusson a vezetett sávba, hogy elkerülje a szimulált akadályt.

Amint azt a tesztvezető felidézte, az elektronikus menetstabilizáló rendszer úgy döntött, hogy befékezi a bal első abroncsot, amely a legnagyobb tapadást és legfontosabb szerepet játszotta ebben a manőverben. A Continental EcoContact 6 abroncsokat is bírálták eme viselkedése miatt.



Sajnos a jármű alulkormányzott, de ezt kiszámítható módon tette, és a tesztsofőr megemlítette, hogy a Tipo nem reagált a furcsa reakciókra, illetve a kényelmetlen és rázós viselkedésekre. Az első kísérlet során a sofőr úgy döntött, hogy 70 km/h-ra lecsökkenti a megközelítési sebességet, ami viszont a teszt sikertelenségét eredményezte.

A Tipo a 2021-es új generációjában átalakította az olasz modell külsejét, továbbá a belső teret is javította. Az autó teljesen LED-es fényszórókat, újratervezett első lökhárítót és új első hűtőrácsot is kapott, ezen túl megváltoztatták a Fiat logót is, amely sokkal vastagabb betűkkel jelenik meg a karosszérián.

A modell választható egyrészt 1,3 literes Multijet dízel motorral, amely kétféle teljesítményszinten is kapható, de csak bizonyos piacokon, valamint választható turbófeltöltős 1,0 literes benzinmotorral is, amely más piacokon ugyanakkor az egyetlen rendelkezésre álló opció.

Kapcsolódó videó:




Forrás: Auto Evolutuion
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk