2022-ben jöhet az új Fiat Panda!

2020.05.25
Az új és várhatóan olcsó Fiat Panda alapját a tervek szerint a Centoventi koncepció képezheti.

A legfrissebb hírek szerint 2022 elejére várható a teljesen új Fiat Panda, amely csatlakozik a teljesen elektromos 500-hoz a 100 %-ban elektromos Fiat sorozatban. A terv elősegítheti az olasz gyártó teljekörű megújulását a családi autók piacán.

Köztudott, hogy az olasz márkákba évek óta nem injekcióztak elegendő beruházást, miközben a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a jövedelmezőbb Jeep márkára összpontosított. A Fiat most készen áll arra, hogy gyors ütemben bővítse elektromos kínálatát, még ennek az évtizednek az első felében.


Ez a folyamat a Centoventi koncepció gyártásával kezdődhet, amely modellt a tavalyi genfi autószalonon mutattak be. Olivier François, a Fiat marketing igazgatója szerint az új modell létrehozásának középpontjában a könyörtelen költségtérítés fog állni - ugyanúgy, mint az eredeti, 1980-as Panda esetében.

Ez azt jelenti, hogy a kulcsfontosságú koncepcióelemek, mint például a nagyon korlátozott színválaszték, vagy a karcolások ellen védelmet nyújtó műanyag felületek megmaradhatnak.

A Panda jövője felejthetetlen lesz. Megvan az oka annak, hogy a legújabb 500-ast jól feláraztuk, és megtöltöttük csúcskategóriás, magas szintet képviselő opciókkal. De eljön az a nap, amikor bemutatom az új Panda-t is, ahol az ellenkezőjét fogjátok tapasztalni. Be fogom mutatni a valaha legszebb Fiat verziót, hihetetlenül vonzó áron. Szóval igen, nagyon szeretném megerősíteni a Panda jövőjét, mert szerintem ez fogja a Fiatot egyedülállóvá tenni. Nem teljes a Fiat, ha nincs együtt a piacon a Panda és 500-as." – tette hozzá Olivier François.


A Panda valószínűleg az első olyan Fiat-modell lesz, amely a PSA-tól - a Peugeotot és a Citroent magában foglaló csoporttól - származó komponenseket használ majd fel, feltételezve, hogy a francia társaság és az FCA közötti egyesülési terv 2021 elején befejeződik.

A PSA CMP elektromos-platformja benzin-, dízel- és tisztán elektromos konfigurációkkal is felszerelhető - és ez a rugalmasság, valamint az alkatrészek megosztása révén számos más modellben a költségmegtakarítás ideális választást jelenthetne a Fiat, mint márka számára.

François elutasította a PSA-val kapcsolatos konkrét tervek kommentálását, mivel az ügylet jogi jóváhagyása még folyamatban van. De kifejezte személyes lelkesedését a lehetőségek iránt, amelyeket ez a megállapodás nyújthat.

"A Panda az egyik első olyan dolog, amit alig várom, hogy megoszthassam a világgal." - mondta. „A Centoventi inspirációját egyébként a Citroen C4 Castus adta - jóval azelőtt, hogy a PSA-vel egyáltalán elkezdtünk volna egyeztetni."

Úgy is mondhatom, nagyon várom, hogy folytassuk a koncepcióinkról folytatott beszélgetéseket az új vállalati felépítésben. Amikor ez majd megtörténik - nemcsak az esetlegesen felmerülő további lehetőségek miatt, hanem azért is, hogy bevegyük az új „agyakat” a tervezésbe és akkor majd megnézem, hogy ez miképp lehet hatással ránk, amikor egy másik mainstream autógyártóval harmóniába kerülünk. Nyilvánvaló, hogy amikor a Dodge-nál vagy a Jeepnél az amerikai kollégáimmal a Pandáról és a Centoventi-ről beszélgetek, ez számukra viszonylag távolinak tűnik. Viszont az is nyilvánvaló, hogy a PSA egyesülésről mindannyian ugyanúgy gondolkodunk.

Forrás: Fiat Chrysler Automobiles
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk