Újabb részletek láttak napvilágot a Peugeot – Fiat tárgyalásokról

2019.10.31
Néhány nappal ezelőtt még csak találgatások voltak, és csak a tárgyalások tényét ismerte el a két nagy gyártó vezetősége, azonban ma már ismertté váltak a tárgyalások alapját képező tervek egyes részletei is. Értesülések szerint az újonnan megalapításra kerülő autógyártóból fele-fele arányban részesedne a Fiat Chrysler és a PSA jelenlegi tulajdonosa is.

Ez egyben természetesen azt is jelentené, hogy az EXOR lenne az új vállalat legnagyobb részvényese, vagyis az Agnelli család vagyonát is kezelő holding, amely jelenleg a Fiat Chrysler részvényeinek a 29%-át birtokolja.

Az új vállalatban így az EXOR 14,5%-os részesedést szerezhetne. Ezzel párhuzamosan a PSA csoport három legnagyobb részvényese, a Peugeot, a kínai Dongfeng és a francia állam együttesen 6,1%-ot szerezne meg az új cég részvény pakettjéből, természetesen csak akkor, ha az üzlet létrejön.


Ha tető alá hozzák a megállapodást, akkor az új cég elnöke az Exort jelenleg is vezető John Elkann lehetne, az irányítást végző 11 tagú igazgatótanácsba viszont hat tagot delegálna a Peugeot, és ötöt a Fiat Chrysler, az operatív irányításra pedig vezérigazgatóként a PSA-t jelenleg is vezető Carlos Tavares-t tartanák a legalkalmasabbnak.

Mindemellett az is kiszivárgott, hogy a Fiat részvényesek 5,5 milliárd eurónyi osztalékot kapnának, ugyanakkor a Peugeot csoport a fúzióval egy időben elosztaná részvényesei között házi alkatrész-beszállítójában, a Faureciában meglevő 46%-os üzletrészét, ami nagyjából 3 milliárd eurót ér, ezzel párhuzamosan a Fiat tuladjonosai pedig megkapnák az ipari robotokat gyártó Fiat leányvállalatot, a Comau-t.

A hírek azonnal jöt tettek a Fiat részvény árfolyamának is, ami máris 10%-ot emelkedett, míg a PSA csoport papírjai ezzel párhuzamosan 9,1%-ot estek. A kiszivárogtatott tervek egyébként nagyon emlékeztetnek arra, amiről nyáron hallhattunk, a Fiat Chrysler és a Renault nyári tárgyalásai alatt. Így nem lennénk meglepve, ha kiderülne, hogy a hírek valóban a Fiat tulajdonosi köréből kerültek ki, amely egy ideje már keresi a lehetőséget, hogy megszabaduljon az autóipari érdekeltségeitől, vagy ha ez nem lehetséges 100 %-ban, akkor legalább megossza a kockázatot egy másik, lehetőleg hasonló tevékenységet folytató szakmai partnerrel.

Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk