Új Fiat 500e Designio jelent meg az Egyesült Királyságban a Project Kahn-tól

2023.01.02
Az angol Project Kahn studio igazi nagymenővé alakította át az elektromos 500-ast, de aki vágyik erre az exkluzivitásra, annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia!

Azok számára, akik nem akarják megvárni a már beharangozott Abarth 500e modellt, itt egy feltupírozott 500e. Nehéz azonban figyelmen kívül hagyni, hogy a Fiat 500e Designio alkatrészei mennyire drágák, különösen, ha azt is figyelembe vesszük, hogy eközben az autó hajtáslánca változatlan maradt.



A Project Kahn elnevezésű designer studio eddig az utángyártott tartozékait olyan autókhoz alkalmazta, amelyeknek az ára 100 ezer angol font volt vagy még ennél is több; így annyi máris pozitív, hogy ehhez képest egy 500e alapára az Egyesült Királyságban ennek mindössze csak a harmada.

Csupán néhány héttel ezelőtt az Abarth bejelentette az elektromos Fiat 500e modellel kapcsolatos álláspontját. Benzinüzemű elődeihez hasonlóan az elektromos 500-as is agresszívabb stílust, más kerekeket és borongós fényezési lehetőségeket kapott, valamint megnövelték a teljesítményét is, hogy a kis hot hatch még erősebbé váljon.



De még akkor is, ha az elsők között adtuk volna le az új Abarth 500e-re a rendelést, valószínűleg meg kell várnunk a 2023-as esztendő végét, hogy a megrendelt autók megérkezzenek a bemutatótermekbe. Szóval mi van, ha Te ennél sokkal türelmetlenebb vagy, és azonnal szeretnél hozzájutni egy kis skorpiójelvény-stílusú modellhez? A Project Kahn Design most megadja erre nekünk a választ.

A világ vezető autóipari divatházának kikiáltott Kahn Studio évtizedek óta módosítja már a Range Roverseket, a Mercedes G-Wagonokat és a Jeep Wranglereket. De fél szemmel a jövőre figyelve hajlandó volt felfedezni a piac egy potenciálisan kiaknázatlan részét, s így a tervezők kifejezetten Abarth-szerű megjelenést állítottak elő a legújabb Fiat 500e modellből.



A kérdés egyszerű: elgurulunk egy 500e-vel Angliában a Kahn-hoz – vagy megkérjük őket, hogy szerezzen egy ilyen modellt –, és csak vegyék le a polcról a kívánt alkatrészeket. Akárcsak a gyártó hivalkodó terepjáróinál, itt is vannak olyan kész dolgok, amelyek már a polcon állnak, nem kell külön legyártani ezeket, ilyenek pl. a könnyűfém keréktárcsák, a bodykit, a bőrülések és a kormánykerék is. A teljes átalakítás 10 ezer angol fonttól kezdődik, és a határ a csillagos ég. Az átalakított 500e alapára az Egyesült Királyságban 43 645 angol font, vagyis több, mint 20 millió Forint (2023. január eleji árfolyam alapján).

Szóval nem olcsó! Valójában egyik általuk átalakított modell sem az. A 18 colos kerekek önmagukban 2000 fontba kerülnek, míg a teljes belső átalakítás 3999 fontba. A leengedett felfüggesztés mindössze 899 font. És ne feledjük, a legolcsóbb vadonatúj Fiat 500e autó most a szigetországban több mint 30 ezer fontba kerül; egy kabrió pedig még 3000 fonttal több is. Mindent összevetve, erre elég kevesen fognak jelentkezni, főleg, ha még azt is figyelembe vesszük, hogy az 500 Designio hajtáslánca nem változott.



Mégis kevés olyan autó van, amelyikre az emberek jobban felkapnák a fejüket – amint az szemtanúk beszámolói szerint London központjában, vagy a város nyugat részének elegánsabb utcáiban tapasztalható volt. Azon a környéken, ahol a Lamborghinik és az Aston Martinok egymást érik.

Kezdetben az 500e Designio-t vezetve is úgy érezhetjük magunkat, mint bármely más elektromos 500-asban. Magasan ülünk benne, de az új ülések kényelmesek és jól megerősítettek. A minőség általában véve nagyon jó, bár ne feledjük, ez még így is maradt egy városi autó, és nem egy prémium SUV; a gombok és kapcsolók nem rendelkeznek olyan lágyan csillapított tapintással, mint pl. egy Audi vagy egy BMW modellben.



A kabin tehát ismerősnek tűnik. A Kahn Studio viszont újravágta az ajtóbetéteket, de a műszerfal változatlan maradt, az infotainment rendszer pedig továbbra is olyan könnyen használható és intuitív, mint valaha. Mióta az olcsóbb változatokat kihagyták, az Apple CarPlay és az Android Auto alapfelszereltség a Fiat torinói gyárából induló minden 500e modellben.



Az autó tulajdonképpen az 500C kabrióra épült, így természetesen a lehető leghamarabb lehúzható a vászonburkolat. Ez csak növeli az 500e Designio vonzerejét – még akkor is, ha egy elektromos autó tetején lyukat fűrészelünk, és magasabbra állítjuk a fűtési tartományt egy hideg napon, mintha csak azt mondanánk: „dobd le a tetejét”.



Sajnos a nagyobb kerekek és az alacsonyabb felfüggesztés (elöl -30 mm, hátul -25 mm) enyhén rideg járást biztosít az autónak a városban, a szélesebb abroncsok jobbak a természetben, mint a normál gumi. Az élmény kissé javul a sebesség növelésekor, de a durvább utak nem nagyon teszik lehetővé a nagyobb sebességgel való haladást.



Az autó egyáltalán nem gyors – kár, hogy a Kahn csapat semmilyen módon nem csiklandozta a hajtásláncot –, de ezt leszámítva mindig tisztességes teljesítményt és rengeteg fokozaton belüli gyorsulást kapunk. Ha szeretnénk, kikapcsolhatunk dolgokat, korlátozhatjuk egyes fogyasztók áramellátását a hatótávolság növelése érdekében.



Egy dolog, ami nagyon szerethető: ez a szénszálas kormánykerék – annak ellenére, hogy szemet gyönyörködtető 2400 font az ára. Álferraris hangulatot kölcsönöz a Fiatnak, és igazán különleges érzés megfogni. Kár, hogy magát a kormányzást nem lehet súlyozni; az 500e nem kapott sport módot, így a kezelőszervek mind továbbra is nagyon könnyen kezelhetőek.

Egy fontos dolog zárásképpen. Hiba az 500e Designiót egy AMG Line kivitelű Mercedeshez vagy egy M Sport-jelvényes BMW-hez hasonlítani, még akkor is, ha a Project Kahn kezei alól került ki – igaz Abarth-os megjelenést kapott, de semmi sem ugyanolyan. Tehát, ha Te továbbra is a következő elektromos Abarth hot hatch midellt keresed, javasoljuk, hogy várd meg, amíg a bemutatótermekbe kerül.



Addig is itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: Auto Express
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk