Piggyback robot teszteli a Fiat 500 EV infotainment rendszerét
2022.01.14
Az olasz autógyártó, a Fiat két olyan robotot is használ, amelyek mesterséges intelligencia alapú szoftverrel kombinálva automatikusan tesztelik az infotainment rendszert az új, teljesen elektromos Fiat 500-as modellben.
Az ilyen rendszerek tesztelése hagyományosan ismétlődő és időigényes folyamat volt, amelyet emberi kezelők végeztek magas költségekkel és súlyos hibák kockázatával.
A robottesztrendszer a Comau olasz robotgyártó Racer5 cobotját (kollaboratív robot)
használja – hasonlóan a Stellantis csoporthoz, amely a Fiat Chrysler és a francia PSA csoport 2021-es egyesülésével jött létre. A kollaboratív robot egy
Comau NJ-220 típusú ipari robot biztonsági változatát viseli a saját csuklójára szerelve, és az ablakokon keresztül is bejuthat az autó utasterébe tesztelés céljából.
Ez a robotpár együtt hajtja végre az automatizált teszteket az autóban, ami javítja a hatékonyságot, a nyomon követhetőséget és az ismételhetőséget a kézi módszerekkel összehasonlítva. Az együttműködési rendszer a tesztelési folyamatnak való megfelelést is segíti azáltal, hogy segíti a kezelőt az egyes feladatok elvégzésében. Érzékelőket és egyéb berendezéseket használ, és állítólag
„majdnem humánus” érzékenységet biztosít. Ezek közé tartozik az infotainment alkalmazások ellenőrzésére szolgáló látórendszer, a hangutasítások felismerésére szolgáló mikrofon és hangszóró, valamint a finom érintési műveletek végrehajtására szolgáló megfogó karok. A hat-tengelyes csuklós kollaboratív robot biztonsági funkciója szükségtelenné teszi a védőkorlátokat, így a kezelő a járműben tartózkodhat a robot tesztelése közben, miközben helyet takarít meg és csökkenti a biztonsági költségeket.
A Fiat mesterséges intelligencián alapuló szoftvert használ, amely leegyszerűsíti az ember-gép kommunikációt, miközben optimalizálja az ipari műveleteket. Ez a
MI.RA/Dexter nevű szoftver egy metanyelv, amely megkönnyíti a robotok használatát azáltal, hogy az emberi nyelv nyelvtanát robotnyelvtanra fordítja. Ez lehetővé teszi a kezelő számára, hogy egyszerű és intuitív kezelőszervekkel könnyen programozza a robotrendszert, például tárgyak megtekintésével, meghatározott pontok érintésével, hangfelismerési műveletek meghallgatásával és összetett műveletek végrehajtásával. A kezelő a munkaciklus hatékonyságának optimalizálása érdekében
valós időben beállíthatja és korrigálhatja a robot mozgását.
A
MI.RA (Machine Inspection and Recognition Prototype) szoftver nem igényel informatikai vagy robotikai szakértelmet, ezzel csökkentve a robotprogramozási költségeket. Segít leegyszerűsíteni a robotkarokkal kölcsönhatásba lépő összetett programok létrehozását is, és bármilyen ipari technológia programozásához használható.
A Fiat alkalmazásban a programozási nyelv lehetővé teszi, hogy a kezelő autonóm módon, kódolás nélkül kezelje a bonyolult robotrendszert. Ez magában foglalja azokat a műveleteket, amelyeket a biztonságirányítási együttműködő robot a kezelővel szorosan együttműködve tud végrehajtani, valamint a tesztfeladatok automatizálását és ezt követő optimalizálását.
„
A MI.RA/Dexter segítségével a felhasználóbarát szoftverfelületnek és a metanyelvi nyelvtannak köszönhetően az összetett technológiák elérhetőbbé és költséghatékonyabbá válnak.” –
mondta Giovanni Di Stefano, a Comau innovációs igazgatója. „
Az intuitív rendszer mesterséges intelligencia algoritmusokra épül, és szinte minden ipari szektorban használható. Ezenkívül lehetővé teszi a folyamatparaméterek valós idejű beállítását a működés minőségének és hatékonyságának javítása érdekében.”
Kapcsolódó videó:
Forrás: TracedNews.com