Most már szinte biztos, hogy létrejöhet a világ negyedik legnagyobb autógyártója
2020.11.03
Úgy néz ki, hogy a PSA és a Fiat Chrysler egyesülési folyamatát az EU trösztellenes felügyeleti szervei is jóváhagyhatják – közölte a Reuters az ügyhöz közelálló forrásara hivatkozva.
Az
Európai Bizottság korábban még úgy vélte, hogy a
Fiat Chrysler és a
PSA csoport egyesülési tervei túlzott mértékű versenycsökkenéshez vezethetnek a kisteherautók piacán az Unió mintegy 14 országában, továbbá az Egyesült Királyságban.
A
PSA csoport vagy a
Fiat Chrysler az EU számos piacán jelenleg piacvezető a kishaszon-gépjárművek szegmensében. Ha létrejönne az egyesülés, akkor eltűnne a piacról az egyik legerősebb versenytárs.
A helyzet tisztázása érdekében az idén - június 17-én - egy újabb, négy hónapos vizsgálat indult az EU illetékes bizottsága részéről, melynek eredményeként most úgy tűnik, mégis csak zöld utat kaphat az egyesülés.
Az is kiderült, hogy a riválisok és vásárlók visszajelzései alapján a két autógyártónak csupán az EU-s felügyeleti szerveknek benyújtott dokumentumai megszövegezésén kell változtatniuk, a tartalmi elemek változtatására nincs szükség.
A jelenlegi hírnek azért van igen nagy jelentősége, mert az Európai Bizottság végső jóváhagyása nélkül a két autógyártó nem ütheti nyélbe a tervezett egyesülést. Ha ez az akadály is elhárul, akkor 2021 tavaszán
Stellantis néven létrehozhatják a világ negyedik legnagyobb autógyártóját.
A legfrissebb értesüléseket
a Fiat Chrysler egyelőre nem volt hajlandó kommentálni, és
a PSA sem reagált a Reuters megkeresésére. A két autógyártó korábban bejelentette, hogy az egyesülésre 2021 első negyedévében már sor kerülhet, ha nem gördítenek elé akadályokat.
Az egyesülési folyamaton még a koronavírus-járvány iparágra gyakorolt kedvezőtlen hatása sem változtatott, a két vállalat továbbra is elkötelezett az üzlet mellett.
Az új felállás szerint a Fiat Chrysler 2,9 milliárd euróra csökkenti a tervezett 5,5 milliárd eurós speciális osztalék készpénzes részét, amit a részvényeseknek osztanának ki, ezzel párhuzamosan a PSA pedig elhalasztja az alkatrészgyártó Faureciában lévő 46 százalékos részesedésének értékesítését.
Forrás: Reuters