Mégsem dobna ki népszerű márkákat az egyesülés után a Peugeot-Fiat konszern

2019.11.08
Jelen sorok írásakor még mindig nincs információ arrül, hogy bármilyen hivatalos megállapodás született volna a felek között, Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója nagyon határozottan kiállt amellett, hogy mik a legkomolyabb szándékai, ha a Fiat-Chryslet és a Peugeot csoport tényleg összeolvadna.

Tavares főként azt hangsúlyozta, hogy semmilyen ismert márkát nem terveznek megszüntetni, annak ellenére sem, hogy a fúziót követően mintegy 13 különböző márka kerülne az új cégcsoport alá.

„Igazi kihívás, hogy megfelelően legyünk képesek menedzselni ezeket a márkákat, hogy a legtöb piacot lefedhessünk... Azt látom, hogy az összes márkának egytől-egyig mesés történelme van. Szeretjük az autómárkák történelmét, mivel ez alapozza meg a jövőnket. Ma még egyáltalán nem látom szükségesnek - ha ez a megállapodás létrejönne -, hogy bármelyik márka megszüntetésén gondolkozzunk.” - mondta Tavares.


Tavares azt is megerősítette, hogy egyelőre nem terveznek bezárni egy gyárat sem. Arra a kérdésre, hogy várható-e létszámleépítés, nem adott megnyugtató választ. Azt mondta, ha lenne ilyen döntés, az szükségszerű lesz, és nem a cégvezetés fogja ezt kezdeményezni.

Tavares hozzátette még, hogy a márkák földrajzilag jól kiegészítik egymást. Az FCA bevételeinek 66%-a Észak-Amerikából származik, szemben a PSA 5,7%-ával. Másrészt a PSA bevételének legnagyobb részét Európa adja.

A Fiat és a PSA egyesülésével az új közös cég 3,7 milliárd eurós éves megtakarítást vár, ami főként a közös fejlesztés, beszerzés és gyártás lehetőségeiből adódna, és nem az elbocsájtásokból, legalábbis jelenleg úgy tűnik, hogy ez a hivatalos álláspont.

Azt pedig ma még mindig nem lehet tudni, hogy egyáltalán létrejöhet-e egy ekkora jelentőségű fúzió. A Fiat-Chrysler és a PSA néhány héten belül ígérte azt, hogy tető alá kerül valamiféle megállapodás, de ezt követően még jó néhány hatóságnak is jóvá kell hagynia ezt az üzletet. Amerikából például már kiszivárogtak olyan információk, hogy vizsgálni fogják a PSA révén a Chrysler irányításában megjelenő kínai befolyás lehetőségét is, hiszen köztudott, hogy a Peugeot csoport egyik legfőbb részvényese a kínai Dongfeng cég.
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk