Hurrá! A Fiat következő elektromos autója lesz az első, amely már beépített töltőkábellel kerül forgalomba – és ez egy nagyon okos ötlet
2024.09.01
A hamarosan megjelenő Fiat Grande Panda nemcsak az egyik legolcsóbb elektromos autó lesz, amikor jövőre megjelenik Európában, hanem elsőként kínál majd integrált töltőkábelt is.
Jelenleg az elektromos járművek tulajdonosai
kénytelenek feltekerni a kényelmetlen és nehéz kábeleiket, mielőtt megpróbálnák visszatenni őket egy tárolóhelyre, jellemzően a csomagtartóba vagy a csomagtartó padlója alá. Kellemetlen, ha a tárolóhely már tele van pakolva táskákkal.
Tovább rontja a helyzetet, hogy ezeket a kábeleket a földön húzták vonták, és mindenféle szennyeződést felszedtek, ami elkerülhetetlenül rákerülhet egy frissen vasalt fehér ingre, vagy
összekoszolhatja a jármű belsejét.
A Fiat innovatív megoldása, amelyet kissé túlzottan a töltés „
újrafeltalálásaként” írnak le, tulajdonképpen egy tekercses kábel beépítése, amely
rugalmasan visszahúzódik a jármű karosszériájába, amikor nem használjuk.
A rugózott kábel az elülső hűtőrácsba lett beágyazva, szépen álcázott hűtőrács nyílásból húzható ki.
A Fiat szerint az integrált váltóáramú töltőkábel legfeljebb 7,4 kW-os töltési teljesítményre lett méretezve, a sokkal nagyobb töltési teljesítményhez szükséges hűtési követelmények miatt. Ezért
egy különálló egyenáramú töltő csatlakozó is található az autó oldalán a gyorsabb, akár 100 kW-os töltési teljesítmény érdekében.
Ettől függetlenül a tervek szerint
a Fiat Grande Panda 44 kWh-s akkumulátorral rendelkezik a költségek csökkentése érdekében, ami azt jelenti, hogy a tulajdonosok 200 kilométerrel hosszabbíthatják meg a vadonatúj Panda hatótávját a kisebb teljesítményű, integrált töltőkábellel,
alig több mint négy óra alatt.
Bár a hatótávolság továbbra is az egyik legnagyobb akadálya az elektromos járművek tulajdonlásának,
a súlyos kábelek és a töltési procedúra nehézségei együttesen elegendőek ahhoz, hogy mindez sok vásárlót elriasszon.
A Fiat megoldása okos, mivel szükségtelenné teszi a kényelmetlen kábelek szállítását a gyakran alulméretezett tárolóhelyeken, csökkenti annak kockázatát, hogy véletlenül otthon hagyjuk a kábelt, és hatékonyan megakadályozza, hogy a kábelek hemperegjenek egyet a földön a koszban.
Bár egyesek gúnyolódni fognak a 7,4 kW-os töltési teljesítményen, ennek nem szabadna igazán kihatnia a mindennapi használatra.
A Fiat megoldása a kisebb teljesítményű, gyakran háztartási fali töltőket szolgálja ki, amelyekhez túlnyomórészt az elektromos járművek tulajdonosainak saját töltőkábelt kell biztosítaniuk.
A gyorsabb töltőállomások, amelyek a nyilvános hálózaton találhatók, sokkal terjedelmesebb kábelezéssel vannak ellátva, hogy kezeljék a rajtuk átáramló energiamennyiséget.
Ebben az esetben a Fiat éppen ezért egy 100 kW-os töltőportot is kínál a Grand Panda oldalán.
Legutóbb az aprócska
Renault Twizy-n láttunk ilyen megoldást, aminek egy hasonlóan tekercselt kábele volt, ami egy kis szekrényben helyezkedett el elöl. Ez a jármű azonban csak 3 kW-os teljesítménnyel volt képes tölteni, köszönhetően az apró akkumulátorcsomagnak.
A Fiat új modellje nem csak megfizethető lesz, az ajánlott ára körülbelül 10 millió Forint lesz, amikor megjelenik majd a piacon, de úgy tűnik, számos praktikus funkcióval büszkélkedhet, amelyek célja, hogy az elektromos járművekre való átállás kevésbé legyen fájdalmas...
Ki mondta, hogy a pandák buták?
Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:
Forrás: Techradar