Hurrá! A Fiat következő elektromos autója lesz az első, amely már beépített töltőkábellel kerül forgalomba – és ez egy nagyon okos ötlet

2024.09.01
A hamarosan megjelenő Fiat Grande Panda nemcsak az egyik legolcsóbb elektromos autó lesz, amikor jövőre megjelenik Európában, hanem elsőként kínál majd integrált töltőkábelt is.



Jelenleg az elektromos járművek tulajdonosai kénytelenek feltekerni a kényelmetlen és nehéz kábeleiket, mielőtt megpróbálnák visszatenni őket egy tárolóhelyre, jellemzően a csomagtartóba vagy a csomagtartó padlója alá. Kellemetlen, ha a tárolóhely már tele van pakolva táskákkal.



Tovább rontja a helyzetet, hogy ezeket a kábeleket a földön húzták vonták, és mindenféle szennyeződést felszedtek, ami elkerülhetetlenül rákerülhet egy frissen vasalt fehér ingre, vagy összekoszolhatja a jármű belsejét.

A Fiat innovatív megoldása, amelyet kissé túlzottan a töltés „újrafeltalálásaként” írnak le, tulajdonképpen egy tekercses kábel beépítése, amely rugalmasan visszahúzódik a jármű karosszériájába, amikor nem használjuk.

A rugózott kábel az elülső hűtőrácsba lett beágyazva, szépen álcázott hűtőrács nyílásból húzható ki.

A Fiat szerint az integrált váltóáramú töltőkábel legfeljebb 7,4 kW-os töltési teljesítményre lett méretezve, a sokkal nagyobb töltési teljesítményhez szükséges hűtési követelmények miatt. Ezért egy különálló egyenáramú töltő csatlakozó is található az autó oldalán a gyorsabb, akár 100 kW-os töltési teljesítmény érdekében.



Ettől függetlenül a tervek szerint a Fiat Grande Panda 44 kWh-s akkumulátorral rendelkezik a költségek csökkentése érdekében, ami azt jelenti, hogy a tulajdonosok 200 kilométerrel hosszabbíthatják meg a vadonatúj Panda hatótávját a kisebb teljesítményű, integrált töltőkábellel, alig több mint négy óra alatt.

Bár a hatótávolság továbbra is az egyik legnagyobb akadálya az elektromos járművek tulajdonlásának, a súlyos kábelek és a töltési procedúra nehézségei együttesen elegendőek ahhoz, hogy mindez sok vásárlót elriasszon.

A Fiat megoldása okos, mivel szükségtelenné teszi a kényelmetlen kábelek szállítását a gyakran alulméretezett tárolóhelyeken, csökkenti annak kockázatát, hogy véletlenül otthon hagyjuk a kábelt, és hatékonyan megakadályozza, hogy a kábelek hemperegjenek egyet a földön a koszban.

Bár egyesek gúnyolódni fognak a 7,4 kW-os töltési teljesítményen, ennek nem szabadna igazán kihatnia a mindennapi használatra. A Fiat megoldása a kisebb teljesítményű, gyakran háztartási fali töltőket szolgálja ki, amelyekhez túlnyomórészt az elektromos járművek tulajdonosainak saját töltőkábelt kell biztosítaniuk.

A gyorsabb töltőállomások, amelyek a nyilvános hálózaton találhatók, sokkal terjedelmesebb kábelezéssel vannak ellátva, hogy kezeljék a rajtuk átáramló energiamennyiséget. Ebben az esetben a Fiat éppen ezért egy 100 kW-os töltőportot is kínál a Grand Panda oldalán.



Legutóbb az aprócska Renault Twizy-n láttunk ilyen megoldást, aminek egy hasonlóan tekercselt kábele volt, ami egy kis szekrényben helyezkedett el elöl. Ez a jármű azonban csak 3 kW-os teljesítménnyel volt képes tölteni, köszönhetően az apró akkumulátorcsomagnak.

A Fiat új modellje nem csak megfizethető lesz, az ajánlott ára körülbelül 10 millió Forint lesz, amikor megjelenik majd a piacon, de úgy tűnik, számos praktikus funkcióval büszkélkedhet, amelyek célja, hogy az elektromos járművekre való átállás kevésbé legyen fájdalmas... Ki mondta, hogy a pandák buták?

Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: Techradar
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk