Fiat Dobló teszt 1.rész – praktikus hosszú távra?

2025.05.01
Vajon megfelelő rakodóhelyet és hatótávolságot biztosít a Fiat Dobló egy vállalkozó számára, aki az életét elsősorban az utakon tölti?

Tesztalanyunk egy 100 lóerős Fiat Dobló L1 Multijet3 1,5 modell.

Miért készült ez a cikk? Azért, hogy bebizonyítsuk, vannak még olyan kompakt furgonok, amelyek alternatívát kínálhatnak a Ford Transit mellett, s amit komolyan érdemes megfontolni egy Transit megvásárlása előtt..



A tesztpilóta egy videós vállalkozó, akinek fontos, hogy a furgon mobilirodaként is működjön a videófelvételeknél, és 2 munka között nagy távolságokat kell megtennie, hogy országszerte felvételeket készíthessen.

Nem is kérdés, hogy Dobló

Videós vagyok. Ez azt jelenti, hogy munkásságomat gyakran azzal töltöm, hogy túl sok fotós-felszerelést kell belezsúfolnom egy általában túl kicsi csomagtartóba, majd hosszú távokat kell vezetnem egy nem különösebben kényelmes autóval. Gondoljatok úgy az életemre, mint egy Tetris játékra, és megértitek, mire gondolok.



Tehát amikor megkaptam a hírt, hogy a What Car? csapat tesztpilótát keres, és egy céges autót kéne tesztelni, gondolkodóba estem.

Esetleg válasszak egy szép sportautót? Talán egy kupét? Vagy egy kabriót, hogy a legtöbbet hozzam ki a nyárból? Aztán felvillant bennem a valóság. Az autóval szemben támasztott ideális követelményeim miatt rájöttem, hogy talán egyáltalán nem kellene hagyományos autót választanom. Inkább egy furgont kellene kinéznem.

Értitek? Nekem hely kell! És szükségem van valamire, ami hatalmas tartományt kínál a feltöltések között, hogy a lehető legegyszerűbbé tegye a fotózások közötti hosszú utakat.

Lassan már a csapból is az folyik:Ha Önnek kis furgonra van szüksége, vegyen egy Ford Transit Connectet!” Feltételeztem, hogy ez a legtöbb ember gondolatmenete is, de szeretem a kihívásokat, és ki akartam próbálni valami kevésbé magától értetődőt.

Választékban nincs hiány. A furgonok világában a Transit Connect mellett ott van a Mercedes Citan, a Nissan Townstar, a Renault Kangoo vagy a VW Caddy Cargo is.

De – és most figyeljetek - ott van a Fiat Dobló is. Lényegében ugyanarra a platforma épült, mint a Citroën Berlingo Van, a Peugeot Partner és az Opel Combo Cargo, amelyek mind a masszív Stellantis márkacsoport részét képezik – de szerettem volna látni, hogy valami olasz hangulat vajon feldobja-e a furgonok világát.

Végül is a Doblót tavaly frissítették, új dizájnt kapott az eleje, ahol a Fiat nevét jelenik meg a lökhárítón, és ez az én szememben egészen jól is néz ki. A nagyközönség számára is tetszik – ahogy olvastam. A minap a saját dolgaimmal foglalkoztam egy szupermarket parkolójában, amikor egy idegen megdicsért a vonzó járműválasztásomért. Talán ez az első ilyen eset a furgonok világában?

Lehet, hogy ezt az idegent vonzotta a csodaszép Volare Blue metálfesték, ami miatt ezt választottam; ez egy 500 font (240 ezer Forint) értékű plusz opció, amit szerintem megéri választani, és segít a Doblónak kitűnni a számtalan szürke-fehér furgon közül az utakon.

A festék színén kívül sok más választási lehetőség is volt a Dobló esetében. Azért választottam a rövidebb tengelytávot a hosszabb helyett, mert inkább kamerákat és állványokat kell vinnem, mint létrákat és padlódeszkákat.



Lehetett volna egy teljesen elektromos E-Doblóm is, de úgy gondoltam, hogy ez elég rosszul illeszkedne a szokásos közel ezer kilométeres oda-vissza útjaimhoz. Ez azt jelentette, hogy választhattam a benzinest vagy a dízelt, és mivel általában nagyon jó barátságban vagyok az autópályával, a dízelre gyúrtam. A belépő szintű opciót választottam, amit egy 1,5 literes 102 lóerős motor hajt, s amely, bevallom, eddig jobban lenyűgözött az üzemanyag-fogyasztásával, mint a csigatempójával.

A burkolatokhoz szintén választhattam a belépő szintű verziót vagy a Primo-t. Én a csúcskategóriás Primo mellett döntöttem, ami azt jelenti, hogy megkapom a frissített 10,0 hüvelykes érintőképernyős infotainment rendszert, amelyet a korábban említett arculatváltás részeként adtak hozzá ehhez a modellhez.

A Primo változat teljes válaszfallal is rendelkezik, ami kiválóan alkalmas arra, hogy extra helyet biztosítson a hosszabb tárgyaknak, például a fényképezőgépem állványainak – ez máris nagyon jól jött.

A praktikus pakoláshoz azonban ki kellett szednem az egyik első ülést, és amikor megrántottam a szövetszíjat, szétesett körülötte a műanyag burkolat. Most újra a helyén van, mintha mi sem történt volna, de remélem, ez nem a rossz belső minőség jele.



Ami az üléseket illeti, három van elöl, amely magában foglal egy dupla utasülést.

És a raktér? Hát az hatalmas! Gyanítom, hogy a jövőben ez egyszer majd nagyon részletesen le fogom írni, hogy pontosan milyen nagy és mennyire praktikus.

Még csak pár napja vagyunk együtt. de már nagyon várom, hogy a Dobló és én nagyon jól kijövünk majd. És talán megmutatjuk, hogy bár a Transit Connect joggal fogy a márkakereskedőknél nagy számban, néha érdemes lehet valami élénk színűt és olaszost választani helyette.

Hamarosan folytatjuk...

Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: WhatCar?
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk