Bemutatkozott az új Fiat Pulse

2021.11.01
A világjárvány miatt a Fiat korábban elhalasztotta a Fiat Pulse bemutatását, ám egy év pihenő után most bemutatkozott végre a Fiat első olyan SUV-ja, amelynek megoldásait és funkcióit a magasabb szegmensekből származó versenytársak is irigyelni fogják, különös tekintettel az új Turbo Flex motorra és a csatlakoztathatóságra.

Úgy is fogalmazhatnánk, hogy a Pulse volt az a modell, amellyel a Fiat a leghosszabb ideig volt terhes. Ezt a modellt ugyanis márt több mint két évvel ezelőtt, - a Covid-járvány kezdete előtt - bejelentették, mint az első olyan SUV-ot, amely az első hűtőrácson az ismerős olasz logót viseli.



Végül 2021. október 19-én elsőként brazíliai újságíróknak online be is mutatták. A bemutató során egyértelművé vált, hogy a projektet gondosan kidolgozták, és minden szempontból tetszetős: a dizájn, a kényelem, a belső tér, a biztonság, de még az ár szempontjából is

A Pulse egy kompakt SUV, amelynek öt kiviteléből háromnak a motorháztetője alatt az új 1.0 Turbo 200 Flex, háromhengeres motor található meg, amely 125 LE teljesítményű, és 9,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára.



A két belépő változatban pedig a jól ismert 1,3-as Firefly szívó négyhengeres Flex motort kínálják, amely 98 LE-s, és 12,2 másodperc alatt képes felgyorsulni 0-ról 100 km/h-ra.

A Pulse mindkét motorja hét sebességes CVT automata sebességváltót használ, melyet az Aisin cég fejlesztett ki, s három különböző üzemmód áll a rendelkezésre. Automata üzemmódban az elektronikus vezérlőegység a vezető igényei szerint állítja be az áttételeket és a reakcióidőt, igazodik a különböző napi forgatókönyvekhez, és az alacsony fordulatszámot részesíti előnyben a nagyobb kényelem és az alacsony üzemanyag-fogyasztás érdekében.



A Manual (kézi) üzemmód azok számára készült, akik a járművet valóban irányítani akarják. Ebben az elektronikus váltóvezérlés hét előre beállított fokozatot hoz létre, amelyek manuálisan és szekvenciálisan válthatók a sebességváltó kar segítségével vagy a kormánykerékről.

Végül a kormányon lévő gombbal aktiválható Sport üzemmódban a változások pillanata magasabb kanyarokban következik be, a sportszerűségre összpontosítva. Hatással van a kormányzásra, a stabilitásszabályozásra, a gázkar feltérképezésére, valamint megváltoztatja a sebességváltást és a reakcióidőt, kihasználva a Turbo 200 Flex motor maximális teljesítményét.



A Pulse Turbo 200 Flex változatoknál alapfelszereltségként az 1.3 Firefly konfiguráció képes fogadni az automata sebességváltót, valamint az ötfokozatú kézi sebességváltót is.

A Pulse dizájnját és stílusát a Stellantis Design Center csapata fejlesztette ki, és már az első szemkontaktus alapján is rendkívül tetszetős. Vonalai letisztultak, izmosak és robusztusak, túlzás nélkül.



A versenytársak kompakt SUV-jainak sikeres bicolor megoldását követően, mint például a Nissan Kicks, a Pulse két új színben debütál, ezek az Amalfi Blue és a Gray Strato, amelyek kombinálhatók a bicolor, fekete vagy szürke tetővel, ill. fekete, mint opcionális elem is rendelkezésre áll, a belépő változatok kivételével.

A jármű hangrendszerének, légkondicionálójának és kezelőszerveinek kezelőszervei egy integrált klaszterben találhatóak, letisztult megjelenést biztosítva, és megkönnyítve a Pulse legfontosabb funkcióinak gyors elérését. Alatta két USB-port található, amelyek közül az egyik C típusú, közvetlenül az indukciós mobiltelefon-töltő felett. Az ülések közé helyezett másik USB-csatlakozó segítségével a hátsó ülésen utazók tölthetik az okostelefonjukat.



A teljesítmény, az erő és a kényelem kritériumainak való megfelelés érdekében a Fiat arról tájékoztat, hogy a Pulse esetében „a felfüggesztés, a kormányzás, a karosszéria, valamint az akusztikai és rezgésszigetelés területén a legmodernebb technológiát alkalmazták”. A hasmagasság eléri a 22,4 cm-t, a minimális magasság pedig 19,6 cm.

Az új elektromos kormányzás progresszív és lineáris rásegítéssel rendelkezik. A gyártó garantálja, hogy a Pulse kormánykerék a kategóriájában a legalacsonyabb álló erőkifejtéssel rendelkezik, ráadásul mindössze 10,5 méteres fordulási körrel.



A kipörgésgátló rendszer, a TC+, minden autóban fontos, de a kompakt modellekben nem mindig van jelen, nem úgy mint a Pulse-ban, ami tapsot érdemel. A rendszer segíti a jármű mozgását alacsony tapadású körülmények között. A rendszert még tovább optimalizálva a TC ABS Off-Road rendszerrel is rendelkezik, amely jobb fékezést biztosít alacsony tapadású talajon, például koszban, sárban és homokban.

A csomagtartó 370 literes, ami a hátsó ülés lehajtásával tovább bővíthető.

A Pulse modellek esetében az autó ajtajai nyithatóak és zárhatóak az ajtókilincsen lévő érzékelő érintésével. A motor indításához pedig csak meg kell nyomni a kormány melletti Start/Stop gombot. A tolatókamera megkönnyíti a parkolást, a jobb oldali visszapillantó tükör automatikus elforgatásával pedig megelőzhetjük, hogy a kerék a járdaszegélynek ütközzön.



Lényeges újdonság a Pulse-ban, hogy az Advanced Driver Assistance System (ADAS) rendszerrel és a legkülönfélébb technológiákkal jelenik meg a piacon, amelyet a Stellantis új MLA platformja támogat.

Az impulzus az autonóm vészfékezés (AEB) révén csökkenthetjük, sőt meg is előzhetjük a hátsó ütközéseket. Az elülső kamera képeit használja a jármű az elöl haladó jármű távolságának becslésére. Ha a rendszer gyors közeledést érzékel, vizuális és hangos figyelmeztetést is ad egyidejűleg a vezetőnek. Ha a vezető nem intézkedik, a rendszer automatikusan fékez, így akár 50 km/h-s sebességgel is elkerülhető az ütközés, sőt nagyobb sebességnél csökkenthető az ütközés okozta kár. Mindezen kifinomult biztonsági megoldások mellett furcsa, hogy a fékek nem tárcsafékek mind a négy keréken: hátul ugyanis dobfékek találhatóak a modellen.

Azokban a helyzetekben, amikor a vezető hirtelen sávváltással vagy csúszós útfelülettel szembesül, a biztonságot a Stabilitás- és Kipörgésgátló (ESC) garantálja, amely minden változatban alaptartozék.

Ha hirtelen megálláskor fékezésre van szükség, az Emergency Brake Indication (ESS) a féklámpákat szakaszosan villogtatja, figyelmeztetve a mögötte haladókat. Elöl a 100%-ban LED-es nappali menetfény (DRL) megerősíti a Pulse jelenlétét nappal, és megfelel az egysávos autópályákon való közlekedésre vonatkozó nemzeti jogszabályoknak.

A Pulse karosszériája 87%-ban ultra nagy ellenállású acélból készül, így a legjobb teljesítményt nyújtja az elülső, oldalirányú és hátsó ütközési teszteken – tájékoztatta a sajtó képviselőt a Fiat. Az utastérben az utasok védelmét a Side Head Torax oldallégzsákok erősítik minden változatnál alapfelszereltségként. A gyermekek védelme érdekében a hátsó ülésen Isofix és Top Tether rögzítési rendszer is megtalálható az autóülésekhez és az ülésmagasítókhoz.

A Pulse által nyújtott kapcsolódási lehetőségek is lenyűgözőek. Minden a multimédiás rendszerrel kezdődik. Alapfelszereltségként, két változatban is elérhető lesz, 8,4 hüvelykes lebegő képernyővel és 10,1 hüvelykes érintésérzékeny képernyővel. Mindkettő vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay csatlakozást kínál, és fogadja az exkluzív Fiat Connect Me-t.

Ezzel a tulajdonos az okostelefonján, az okosóráján vagy akár a példátlan Google Assistant és Amazon Alexa segítségével is vezérelheti a jármű legkülönbözőbb funkcióit. Lehetőség van például egyetlen hangutasítással kinyitni vagy bezárni az ajtókat, aktiválni a lámpákat, a kürtöket, sőt a jármű utasterét is felfűteni vagy hűteni.

Ezek a funkciók a TIM virtuális chipjén (eSIM) keresztül létrehozott Pulse internetkapcsolatnak köszönhetően lehetségesek. Az adathálózattal még a szoftverfrissítés is egyszerűbb, és távoli kapcsolat segítségével bárhol elvégezhető. A Pulse ezenkívül képes megosztani az internetet egy Wi-Fi hálózaton keresztül, amelyhez akár nyolc eszköz is csatlakoztatható.

Az exkluzív okostelefon-alkalmazás lehetővé teszi, hogy a vezető távolról nyomon követhesse a a Pulse adatait, és akár sebesség- vagy terület riasztást is beprogramozzon, ha valaki elvinné a tudta nélkül az autót.

A gépkocsi esetleges ellopásakor automatikus értesítés érkezik a mobiltelefonra, illetve a lopás beigazolódása esetén lehetőség nyílik a hatóságok automatikus értesítésére is.

A légzsákok kinyílása, a biztonsági övek megfeszülése vagy borulással járó balesetek esetén a Fiat Pulse automatikusan hívja a Fiat Call Centerét, amely felveszi a kapcsolatot a hatóságokkal, és GPS-koordinátákkal, valamint a balesettel kapcsolatos információkkal jelzi a jármű pontos helyét. A sürgősségi segítségnyújtást a vezető vagy az utasok is aktiválhatják a járműben található fizikai gomb megnyomásával, a multimédiás kezelőfelületen keresztül vagy a mobiltelefonos alkalmazással, ha szükséges.

Forrás: Revista Encontro
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk