A Fiat vezérigazgatója azt mondta, hogy újra bevezetik a benzinmotoros 500-as városi autót, mert az idősebb járművezetők nem szeretnének elektromos autóra váltani

2024.08.15
A Fiat a következő két évben újra bevezeti az 500-as városi autó benzinmotoros változatát az elektromos járművek iránti kereslet hiánya miatt, különösen az idősebb vezetők körében – mondta a vezérigazgató.

Olivier Francois egy interjúban megerősítette, hogy az új benzines 500 Ibrida 2026 elején érkezik, mivel „az elektromos járművek a vártnál lassabban terjednek Európában”.



Megerősítette azonban, hogy ez lesz a belső égésű motorral szerelt retró kisautó végső változata, mivel az EU 2035-től betiltja az új benzin- és dízelmotoros járművek értékesítését.

A közelmúltban rengeteg példa volt arra, hogy a belsőégésű motorok platformjait elektromos hajtásláncokba való beépítésre használták.

A Volkswagen első generációs elektromos autói – mint például az e-Golf és az e-Up! - lényegében eredetileg belsőégésű motorral felszerelt autók voltak, amelyekbe akkumulátorokat és villanymotorokat szereltek be.



A Fiat 500 Ibrida azonban megfordítja a forgatókönyvet, és a benzinmotort utólag szereli bele egy EV karosszériába.

A Fiat népszerű 500-asának legújabb verziója 2021 elejétől Európa-szerte kizárólag elektromos járműként került piacra, miközben az olasz márka egyidejűleg folytatta az előző generációs autó benzinmotoros példányainak értékesítését azok számára, akik nem akartak elektromos autóra váltani.

Az EU Általános Biztonsági Szabályzatának II. bekezdése szerint – amely 2024. július 7-én lett hatályos – minden új modellt Intelligens Sebesség Asszisztens (ISA) sebességhatárolóval kell felszerelni. Ez az irányelv gyakorlatilag megölte a régebbi 500-ast, amely így már sajnos nem felel meg az új követelményeknek.

Ezért a Fiat vezetősége úgy döntött, hogy az 500e architektúrájátt úgy módosítják, hogy benzines hajtásláncot kaphatnak azok az európai vásárlók, akik „hátat fordítanak a fenntartható megoldásnak” – mondta a Fiat főnöke a márka 125. évfordulóján tartott ünnepségen Torinóban.

Az elektromos járművek lassú elterjedését tükrözi az 500-as modell értékesítésének statisztikája is.

2023-ban Európában az 500-asokra leadott rendelések csaknem kétharmada (63 százaléka) benzines volt, annak ellenére, hogy az 500e a legújabb technológiát és sokkal fejlettebb csomagot kínált.

Francois kifejtette, az autógyártó cég arra számított, hogy „a világ gyorsabban fog felvillanyozódni, és gyorsabban csökkennek a villamosítás költségek is”, de szerinte a Covid hatása és a nyersanyaghiány jelentős mértékben befolyásolta az elektromos járművek forradalmát.

Hozzátette: „A cég nem tudta elképzelni, hogy ennek következtében a ’legfiatalabb’ sofőrök kivételével mindenki ’hátat fordít’ az elektromos autóknak”.

Ez a valóság. Szembe kell néznünk ezekkel a tényekkel” – mondta.



A 2026-os Fiat 500 Ibrida - ami olaszul hibridet jelent - ugyanazzal az 1,0 literes, lágy-hibrid háromhengeres benzinmotoros hajtásláncot kapja, mint a korábbi modell.

Francois határozottan kitart amellett, hogy ez lesz az utolsó benzinmotoros 500-as Fiat-modell a belső égésű motorral felszerelt autók értékesítésének 2035-ös uniós tilalma előtt.

El fog ez az egész dolog halni, és az emberek szép lassan áttérnek az elektromos változatra” – jelentette ki.

Júniusban Francois már megerősítette, hogy az 500-as Ibrida benzines változata 2026-ban érkezhet meg, és kijelentette: „Az olaszországi utakon közlekedő 500-asok számának növelése és az olasz vásárlók kielégítése érdekében úgy döntöttünk, hogy az új 500-as Ibridát elkezdjük gyártani.”

Mivel ez a modell az 500e platformjára épül, a lágy-hibrid benzines 500 gyártása Lengyelországból Torinóba, a Mirafiori gyárba költözik, ahol az elektromos városi autót is építik.

Egyértelmű, hogy a Mirafiori stratégiai szerepet tölt be a márka számára, és folytatjuk a befektetéseket Olaszországban, az 500-asban és a Mirafioriban is.” – mondta Francois.



A Fiat a Stellantis csoport tulajdonában van, amely egyben a Citroen, a Peugeot, az Opel, az Alfa Romeo, a Jeep és a Maserati anyavállalata is egyben.

A zászló alatt álló többi márka is megváltoztatta a belsőégésű autók fokozatos megszüntetésével kapcsolatos terveit az elmúlt hónapokban.

Például a Jeep Avenger SUV változatát – az 500e-hez hasonlóan – kizárólag elektromos autóként tervezték értékesíteni, de azóta benzinmotorral is elérhetővé tették, mert az akkumulátoros autók iránti kereslet visszaesett.

Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: This Money
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk