Vajon a jövőben az FCA-PSA konszern Tesla akkumulátorokat és hajtásláncot vásárol?

2019.11.10
Az FCA körül az elmúlt hetekben tele volt a sajtó a PSA-val való lehetséges egyesülés híreivel. Annak ellenére, hogy eddig Carlos Tavares irányítása alatt aggódott a piac az elektromos járművek bevezetésével kapcsolatban, a vállalat most ígéretet tett egy átfogó villamosítási tervre. Mike Manley, az FCA vezérigazgatója erre utalt az elmúlt hetek igazgatótanácsi ülésein is. Azt javasolta, hogy vizsgálják meg a lehetőségeket a Tesla akkumulátorok és hajtásrendszerek megvásárlásával kapcsolatosan.


A Business Insider szerint Manley azt mondta, hogy az FCA vásároljon meg egy komplett platformot a Tesla-tól.

Az FCA a történelme során mindig is arról volt híres, hogy igen gyors az autófejlesztésekbe. A leggyorsabb fejlesztés, amit valaha is láthattunk a társaságtól, mindössze 18 hónapot vett igénybe a koncepciótól a bemutatásig. Manley szerint a Tesla-val a tárgyalások 2021-ben érhetnek véget. Vajon képes lesz-e a vállalat megvásárolni és létrehozni egy EV-t a Tesla platformján keresztül? Vajon bezavarna-e ebbe az összeolvadási megállapodásba ez az ügylet?


Ha az egyesülési tárgyalások csak 2021-ben érnének véget, addig az FCA-nak már lenne saját fejlesztésű elektromos járműve. A Maserati pl. már megígérte, hogy 2020-ra egy teljesen elektromos változatot fog kihozni az Alfieri-ból, amelyet egy alumínium űrtalapzatra építenének fel.


Ez az FCA-Tesla együttműködés az új termékekkel kapcsolatban tökéletes értelmet nyerne a Chrysler, a Maserati, az Alfa Romeo, a Dodge, a Jeep és a RAM csúcsminőségű termékei számára. De képes lesz-e a Tesla az FCA által megkövetelt mennyiségeket leszállítani? Ezek még megválaszolatlan kérdések?

Van-e értelme a Tesla-hoz fordulni, ahelyett, hogy házon belüli megoldást dolgoznának ki? Tényleg olcsóbb vásárolni, mint hosszú távon sajátot fejleszteni?


Nem lehet azt ma még azt tudni, hogy mi is fog történni. Manley is a PSA-fúzióról mint lehetőségről beszél, és nem mint valami biztos dologról. Kétségtelenül nagyon sok a kihívás olyan dolgok miatt is, amelyekkel összefüggésben a szabályozó testületeknek még nagyon sok mindent jóvá is kell hagyniuk.

Amit tehát tudunk ebben a pillanatban, hogy ha minden jól megy, akkor az FCA és a PSA tárgyalásokat kezdeményezhet a Tesla-val akkumulátor- és hajtáslánc-beszállítóként. Mi mindenesetre figyelemmel kísérjük, hogy mi lesz ennek vége.

Kapcsolódó videó:



Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk