Az új tisztán elektromos Fiat 500E európai és amerikai debütálása a jelenlegi piaci trendek fényében

2020.01.20
Márciusban megismerhetjük, év végéig Európában akár meg is vásárolhatjuk, 2021-től pedig visszatérhet az amerikai piacra is a Fiat 500-as frissített stílusú elektromos változata a Fiat 500E, amelynek várható hatótávolsága körülbelül 125 mérföld (200 km) lesz.

Ez nem sok, de viszonylag összhangban áll az olyan kicsi elektromos járművekkel, mint pl. a Honda E, a BMW i3, vagy a Mini Cooper SE. Emellett a kis méretű elektromos autók, mint például a Fiat 500E lehet az USA-ban az egyetlen olyan szegmens, amelyet a Tesla nézett ki korábban magának.


A részleteket a gyártó várhatóan március elején fogja nyilvánosságra hozni, amikor az új Fiat 500E bemutatkozhat a Genfi Autókiállításon.

A dolgok tehát tavasztól érdekesebbé válnak a Fiat-Chrysler háza táján. A Fiat főnöke, Olivier Francois a múlt hónapban elmondta az Autocarnak, hogy az elektromos 500E egy teljesen új, testreszabott elektromos autóplatformra épül. Ezt a platformot megosztják más kis Fiat elektromos járművekkel is, ideértve a Centoventit is, melyet legutóbb a las vegasi CES-en láthattunk.

Ezt a platformot fogják használni a jövőbeli Jeep és a Maserati teljes elektromos járműpark esetében is.

Decemberben az Autocar és az AutoEvolution már lehozot pár kémfotót az új 500E-ről, amelyet Olaszországban tesztelnek, ezen egy megújított műszerfalat láthattunk egy nagyobb infotainment képernyővel és forgó sebességváltóval.


A teljesen elektromos 500E bevezetése Európában várhatóan még az idén, az USA-ban 2021-ben várható.

Míg az amerikaiak többsége nem kedvel a kis városi autókat, az európaiak kedvelik őket - és Európában egyre égetőbb a káros anyag kibocsátással összefüggő szabályozások betartása miatt is.

Ebbe a kategóriába sorolható a Fiat 500E mellet az új Mini Cooper SE és a BMW i3 is, azonban a Fiat 500E várható ára sokkal kedvezőbb lesz mint az említett 2 modellé. Az is igaz, hogy ezek a kis méretű kompakt elektromos járművek vitathatatlanul stílusosabbak, könnyebben manőverezhetők és parkolhatók a zsúfolt városokban. Az említett három modell hatótávolsága körülbelül 170-200 km, tehát a tulajdonosoknak komoly hozzáértéssel kell rendelkezniük ezen járművek képességeit illetően.

Ez a három modell, a Honda E-vel együtt ma a karizmatikus kis elektromos miniautók feltörekvő új szegmensét alkotják.

Talán még ennél is fontosabb, hogy a Tesla továbbra sem mutatja annak semmiféle jelét, hogy valami kisebbet vagy olcsóbbat állítson elő, mint az itt említett modellek.

v
Az USA-ba visszatérő 500E jelentőségét növeli az a tény is, hogy ez az új FCA elektromos koncepció iránt kifejtett erőfeszítések kezdete is egyben. Az FCA az elektromos járművekbe való befektetéseiről szóló összes bejelentésével - néhány milliárd itt, néhány milliárd ott, csak úgy repkedtek eddig a számok - nehéz meghatározni, hogy valójában mennyit is akarnak költeni ezekre a fejlesztésekre.

2019-ben a Fiat kijelentette, hogy közel 800 millió dollárt fektet be az új 500E típus fejlesztésébe, beleértve egy új gyártósort az olaszországi Mirafiori-ban. A Fiat azt mondta, hogy az 500E-ből évente 80 ezer darabot fog előállítani, 2020 második negyedévétől kezdve. A korábbi FCA bejelentések több mint 10 milliárd dollár beruházásról szóltak, ideértve az összes elektromos és plug-in hibrid változatot.

És most, hogy az FCA és a PSA egyesülési megállapodást decemberben aláírták, hogy a világ negyedik legnagyobb gépjárműgyártójává váljanak, ez egyre égetőbbé válik. 2018-ban a PSA azt mondta, hogy körülbelül öt éven belül elindítja az elektromos autó dömpinget és valamennyi modelljének akkumulátorral működő verziója lesz.


A PSA 2020 elején indul két megfizethető, éles stílusú, 50 kWh teljesítményű elektromos járművel – ezek az Opel Corsa-E és a Peugeot E-208. Az Egyesült Királyságban az Opel Vauxhall néven kerül forgalomba. Ezeknek a vezetési távolsága egy feltöltéssel minimum 200 mérföld (320 km), a kezdőáruk pedig körülbelül 34 ezer dollárra várható.

Időközben Kínában (amely jelenleg a világ legnagyobb elektromos autó piaca) a Fiat Chrysler bejelentette, hogy a Foxconn-nal együttműködve készülnek elektromos autók gyártására.


2020-ban arról beszélni, vagy 2021-re olyat tervezni, hogy egy elektromos autó legalább 125 mérföld (170 km) megtételére képes, nem tűnik nagy durranásnak. Az iparági szintű átállás az elektromos autók irányába viszont pozíciót biztosít az ilyen kis méretű, sokkal elegánsabb, olcsóbb üzemeltetésű elektromos járművek számára, amelyek rendkívül könnyen benavigálhatók bármely nagyváros túlzsúfolt mélygarázsába is.

Kapcsolódó videó:



Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk