Az Abarth 600e lesz a márka valaha volt legerősebb autója
2024.02.05
A vadonatúj, teljesen elektromos crossover 237 lóerővel és „optimalizált alvázzal” érkezik hamarosan.
Az Abarth készen áll arra, hogy
kiterjessze az új Fiat 600E hatótávját a teljesen elektromos crossoverek piacán.
Ezek az első hivatalos fotók az Abarth 600e-ről, és bár még mindig erősen álcázott, láthatunk néhány érdekes részletet, amely megkülönbözteti ezt a modellt a hagyományos Fiat modellektől. Úgy néz ki, megtartották a Fiat retro ihletésű, lekerekített stílusát, de néhány nyilvánvaló stílusbeli finomítást alkalmaztak – például
átdolgozott első és hátsó lökhárítók, nagy hátsó légterelő és nagyobb méretű könnyűfém keréktárcsák.
Az
eCMP platformnak köszönhetően, amely a Stellantis anyavállalat sok más teljesen elektromos járművének alapját is képezi (például a Opel Mokka vagy Jeep Avenger),
az Abarth 600e teljesítménye 237 lóerőre emelkedett – valószínűleg egyetlen első villanymotor támogatásával. A 0-100 km/h sebesség elérése is drasztikusan csökkent a Fiat 600E kilenc másodperces értékéhez képest. Annak érdekében, hogy az extra teljesítményt a kanyarokban előrehaladó lendületté alakítsák, egy
korlátozott csúszású differenciálmű került beépítésre.
Az Abarth állítja: annyi változtatást hajtottak végre a platformon, hogy átnevezték
Perfo-eCMP-re. Ennek ellenére azt várjuk, hogy az Abarth 600e is ugyanazt az 54 kWh-s akkumulátort használja majd, mint a Fiat 600E, ami valószínűleg az autó 420 kilométeres maximális hatótávolságának a csökkenését is jelentheti.
A hír mellé egy rövid videót is közzétettek a hot crossover pályán történő teszteléséről, amiből kiderül, hogy a
hanggenerátor a kisebb Abarth 500e-be beépítetthez hasonló
szintetizált motorzajt ad ki.
A rövid videó azt is bemutatja, hogy az Abarth 600e képes a hátsó kerekek magasságát a kanyarokban felemelni – ez annak is a jele, hogy
az Abarth sokat dolgozott a crossover alvázának megerősítésén. A gyártó szűkszavúan nyilatkozott arról, hogy milyen változtatásokat eszközölt a 600e felfüggesztésén, de valószínűsíthető, hogy itt szilárdabbak a rugók és csökkentett lesz a menetmagasság is. Emellett az új modell
továbbfejlesztett fékrendszert is kap.
Az Abarth 600e „
nagy komfortú versenyergonómiával rendelkező üléseket” kap, amelyek a kényelmet biztosítják. Az Abarth korábbi alkotásaiból ítélve
élénk színekben várható a piacon, valamint továbbfejlesztett varrásokkal és kárpitokkal a jármű belsejében.
Abban már szinte biztosak lehetünk, hogy
az Abarth 600e még ebben az évben megérkezik és várhatóan
a Hyundai Kona Electric N Line, a MINI Aceman és idővel a teljesen elektromos Ford Puma lesz a versenytársa. Árban könnyen meghaladhatja a jelenlegi csúcskategóriás Fiat 600e La Prima értékét;
az alap Abarth 600e várhatóan 17 millió forintnál is magasabb áron lesz majd megvásárolható a márkakereskedésekben.
Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:
Forrás: AutoExpress