Az Abarth 600e lesz a márka valaha volt legerősebb autója

2024.02.05
A vadonatúj, teljesen elektromos crossover 237 lóerővel és „optimalizált alvázzal” érkezik hamarosan.

Az Abarth készen áll arra, hogy kiterjessze az új Fiat 600E hatótávját a teljesen elektromos crossoverek piacán.

Ezek az első hivatalos fotók az Abarth 600e-ről, és bár még mindig erősen álcázott, láthatunk néhány érdekes részletet, amely megkülönbözteti ezt a modellt a hagyományos Fiat modellektől. Úgy néz ki, megtartották a Fiat retro ihletésű, lekerekített stílusát, de néhány nyilvánvaló stílusbeli finomítást alkalmaztak – például átdolgozott első és hátsó lökhárítók, nagy hátsó légterelő és nagyobb méretű könnyűfém keréktárcsák.



Az eCMP platformnak köszönhetően, amely a Stellantis anyavállalat sok más teljesen elektromos járművének alapját is képezi (például a Opel Mokka vagy Jeep Avenger), az Abarth 600e teljesítménye 237 lóerőre emelkedett – valószínűleg egyetlen első villanymotor támogatásával. A 0-100 km/h sebesség elérése is drasztikusan csökkent a Fiat 600E kilenc másodperces értékéhez képest. Annak érdekében, hogy az extra teljesítményt a kanyarokban előrehaladó lendületté alakítsák, egy korlátozott csúszású differenciálmű került beépítésre.



Az Abarth állítja: annyi változtatást hajtottak végre a platformon, hogy átnevezték Perfo-eCMP-re. Ennek ellenére azt várjuk, hogy az Abarth 600e is ugyanazt az 54 kWh-s akkumulátort használja majd, mint a Fiat 600E, ami valószínűleg az autó 420 kilométeres maximális hatótávolságának a csökkenését is jelentheti.

A hír mellé egy rövid videót is közzétettek a hot crossover pályán történő teszteléséről, amiből kiderül, hogy a hanggenerátor a kisebb Abarth 500e-be beépítetthez hasonló szintetizált motorzajt ad ki.



A rövid videó azt is bemutatja, hogy az Abarth 600e képes a hátsó kerekek magasságát a kanyarokban felemelni – ez annak is a jele, hogy az Abarth sokat dolgozott a crossover alvázának megerősítésén. A gyártó szűkszavúan nyilatkozott arról, hogy milyen változtatásokat eszközölt a 600e felfüggesztésén, de valószínűsíthető, hogy itt szilárdabbak a rugók és csökkentett lesz a menetmagasság is. Emellett az új modell továbbfejlesztett fékrendszert is kap.

Az Abarth 600e „nagy komfortú versenyergonómiával rendelkező üléseket” kap, amelyek a kényelmet biztosítják. Az Abarth korábbi alkotásaiból ítélve élénk színekben várható a piacon, valamint továbbfejlesztett varrásokkal és kárpitokkal a jármű belsejében.



Abban már szinte biztosak lehetünk, hogy az Abarth 600e még ebben az évben megérkezik és várhatóan a Hyundai Kona Electric N Line, a MINI Aceman és idővel a teljesen elektromos Ford Puma lesz a versenytársa. Árban könnyen meghaladhatja a jelenlegi csúcskategóriás Fiat 600e La Prima értékét; az alap Abarth 600e várhatóan 17 millió forintnál is magasabb áron lesz majd megvásárolható a márkakereskedésekben.

Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: AutoExpress
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk