A Stellantis első EV-je az Egyesült Államokban nagy érdeklődést vált ki a kereskedők körében
2024.03.15
A Jeep, a RAM, a Dodge és a Fiat tulajdonosa, a Stellantis csak az idén dobta piacra első elektromos személygépkocsiját az Egyesült Államokban. Az elsőként megjelenő Fiat 500e már a szállításokat megelőzően nagyon népszerű lett az új kereskedők körében.
Miután tavaly az LA Autószalonon bemutatták az új Fiat 500e-t Észak-Amerikában, az első modellek végre megjelentek a tengerentúlon is.
A Fiat új elektromos autója
a márka egyetlen járműve az államokban, miután 2023-ban az 500X értékesítését befejezték.
A Fiat 500e RED volt az első, amely a múlt hónapban megérkezett Amerikába. A 42 kWh-s akkumulátorcsomaggal rendelkező elektromos autó akár 250 km-es hatótávolsággal is rendelkezik. Pirosra festett tükrök, LED-es fényszórók és első hűtőrács található ezen a modellen.
A Fiat 500e 85 kW-os gyorstöltéssel öt perc alatt 50 kilométeres hatótávolságra tölthető fel, vagy 35 perc töltéssel az akkumulátort 80%-ra feltölthetjük.
A Fiat 500e belsejében piros műszerfal és
10,25 hüvelykes középső érintőképernyő is található Uconnect funkcióval, emellett egy 7 hüvelykes illesztőprogram-kijelző és több tárolóhely is rendelkezésre áll.
A Fiat 500e a legkönnyebb EV a szegmensében. Ráadásul
az egyik legolcsóbb is, a maga 34 095 dolláros bevezető árával. A Stellantis szerint a Fiat 500e alkalmas arra, hogy kihasználja a részt vevő államok adókedvezményeit.
Miután a múlt hónapban elindították a Fiat 500e értékesítését, a Stellantis azt mondta, hogy
az első EV szállítmány az Egyesült Államokban mindössze egy hét alatt elkelt.
A Stellantis első elektromos autója igen csak
felkeltette az amerikai kereskedők érdeklődését. A Fiat észak-amerikai vezetője, Aamir Ahmed szerint a kereskedők egyre többen kezdik el keresni ezt az elektromos autót.
„
Több tucatnyi kereskedő keresett meg minket Kaliforniában, hogy Fiat Mini-szalonokat építsenek be a márkakereskedéseikbe.” –
mondta Ahmed.
Ahmed azt is elmagyarázta, hogy a márka nem "növekszik csak azért, hogy növekedjen", és a kereskedők elég erős keresletet látnak ahhoz, hogy
támogassák az 500e újraindítását az Egyesült Államokban.
A márka az Egyesült Államokban terjeszkedni kíván új
Fiat Live Store-jával is, amely
digitális vásárlási élményt kínál. A vásárlók kapcsolatba léphetnek egy Apple-szerű Fiat „Geniusszal”, hogy válaszoljanak a kérdésekre vagy enyhítsék aggodalmaikat.
"
Ha le tudjuk egyszerűsíteni a vásárlási élményt úgy, hogy ne kelljen autókat tárolnunk a bemutatótermekben, akkor nem kell, hogy a munkatársaink győzködjék a vásárlókat. A virtuális Fiat portásunk ezt megteszi helyettük.” –
mondta Ahmed.
„
A legfőbb lépés most a rezsimegtakarítás, mert azt akarjuk, hogy a lehető legjövedelmezőbbek legyünk" -
magyarázta a Fiat észak-amerikai vezetője.
A Fiat ezen a héten két újabb 500e modellt is piacra dobott, az „
Inspired by Music” és az „
Inspired by Beauty” kiadásokat.
Mindkét modell egyedi tartalommal rendelkezik, mint például a
JBL audiorendszer és a szemet gyönyörködtető Rose Gold színezés. Az új kiadások 37 595 dollártól indulnak.
A Stellantis szerint jelentős év vár rájuk, számos márka új elektromos autókkal debütál.
A Jeep pl. piacra dobja a Wagoneer S-t és a robusztus Recont. A Dodge a múlt héten mutatta be a Charger Daytona EV-t, megőrizve a „világ leggyorsabb és legerősebb izomautója” címét.
Az új elektromos járművek segítik a Stellentist abban, hogy elérje azt a célját, ami szerint 2030-ra
50%-os részesedést érjen el az Egyesült Államokban.
Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:
Forrás: Electrek