A Maserati Quattroporte EV, az Alfa Romeo Giulia EV és a következő generációs Fiat 500e megjelenése is késhet

2024.01.09
Az olasz média szerint mindhárom modell késik, és az autógyártók jelentős beszállítói árcsökkentést szeretnének, annak ellenére, hogy már egy évvel ezelőtt is ugyanezt követelték.

Rossz hírek érkeztek az eredetileg 2024-es bevezetésre tervezett Maserati Quattroporte EV, a 2025/26-ra tervezett Alfa Romeo Giulia EV és a 2027-es bevezetésre tervezett új generációs Fiat 500e érkezéséről is, ha hihetünk az olasz sajtóértesüléseknek. A Corriere Torino szerint a Stellantis az ünnepi szezonban e-mailekkel bombázta meg az olasz alkatrész beszállítókat, amelyben az autóipar "jelentős átalakulására" hivatkoztak, és arra kérték a beszállítóikat, hogy "hatékonyan kezeljék költségpolitikájukat", majd arra kérték őket, hogy fagyasszák be pl. a Quattroporte Folgore-hoz kapcsolódó alkatrészek fejlesztéseit, mondván, hogy "új terveket fognak közölni ezzel kapcsolatban a következő hónapokban".



Ez pedig arra utal, hogy a Stellantisnál határozatlanság és bizonytalanság mutatkozik az elektromos járművek életképességét illetően a jelenlegi fejlesztések körül. Ami pl. a Fiat 500e-t illeti, a hírek szerint egy új generációs modellt majd csak 2027-ben fognak bemutatni, de ez akár 2030-ra is kitolódhat, s mindez komolyan befolyásolhatja az új 500e piaci bevezetését.



A Fiat 500e pl. még csak most érkezett meg az Egyesült Államokba, miközben Európában már három éve forgalmazzák, így ha ez a jelentés igaz, akkor egy teljes évtizedbe is beletelhet, amikor az új generációs modell amerikába juthat, s ekkorra már gyakorlatilag elavulttá is válhat. A Stellantis mindenesetre állítólag megnyugtatta a beszállítókat, hogy a Maserati továbbra is olasz marad, és a jövőben a Maserati modellekben "csak olasz villanymotorok" működnek majd.


Ez viszont ellentmond annak a nagyobb léptékű tervnek, amelyet a Maserati amerikai vezérigazgatója, Bill Peffer vázolt fel az év elején, és amely megmutatta, hogy a Maserati még nem kényszerül teljesen elektromos hajtásra, és megvan a szabadsága, hogy rugalmas legyen a belátható jövőben.

Az interjú során ugyanis Peffer elmondta, hogy amikor a PSA és az FCA egyesült a Stellantis céggel, a Maserati abban a kiváltságos helyzetben találta magát, hogy a csoport csúcsmárkája legyen, hozzátéve, hogy még mindig "az egyetlen globális luxusmárka ebben a felállásban". Azt is elmondta, hogy a Maserati "szinte korlátlan mennyiségű erőforrással és technológiával rendelkezik", amelyet a jövő autóiba fektethet. Miért kérnek tehát a beszállítóiktól árleszállítást, különösen, ha már egy évvel ezelőtt is tettek a beszállítóik felé ilyen kérést?



A Stellantis fedele alatt láthattuk már jelentős műszaki hasonlóságokat az Alfa Romeo 33 Stradale és a Maserati MC20 között is, és bár az Alfa Romeo történelmi márka, a kettő közül a Maseratinak kellene egzotikusabb megjelenést hoznia – mégsem ezt tapasztalhatjuk.

Egyértelmű, hogy valamit tenniük kell a két márka átfedésének elkerülése érdekében, különösen, ha egy közel 1000 lóerős jövőbeli Giulia EV-ről beszélnek, ami nagyon hasonló a Quattroporte EV 986 lóerős ígéretéhez. Már az MC20-nak eleve Alfának kellett volna lennie és nem Maseratinak. Ha a két autó ilyen szorosan összefügg, akkormindkét oldalon kompromisszumok születnek a minőségben és az árban is, és ez hosszabb távon nyilván senkinek sem lesz jó.



Talán ezért is kérheti a Stellantis a beszállítóktól a leállást. Ha a két csapat talál elég eltérést a fejlődési útjain, akkor talán meg is fognak majd érkezni ezek az új autók. A Giulia szerencsére legkorábban csak 2026-ban várható (bár már ez sem biztos), de addig is nagyon figyeljük, mi lesz az új Maseratival, s persze arra is kíváncsiak vagyunk, mit hoz majd a jövő az új Fiat 500e körül.

Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: Carbuzz
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk