A Fiat főnöke is megerősítette, hogy 2024-ben érkezhet az új, elektromos Fiat Panda

2023.07.21
A Fiat főnöke, Olivier Francois, a legutóbbi egyik sajtónyilatkozatában is utalt rá, hogy hamarosan újra piacra dobják a Pandát a globális piacon. Az új Fiat 600e bemutatásakor egy újabb bemutató eseményt is megneveztek, eszerint 2024. július 11-én kerülne sor az új elektromos Panda bemutatására.

Francois a tervezőknek korábban azt javasolta, hogy az új Panda tervezésekor a 2019-ben már bemutatásra került futurisztikus Centoventi-koncepciót használják fel kiindulópontként, mondván: „A 600-asnak, az 500-asnak és a Topolino-nak is régibb, érzelmesebb dizájnja van”. A Centoventi így minden bizonnyal része lesz annak, amit jövőre majd látni fogunk.



Nem erősítem meg, hogy találkozni fognak a Centoventivel.” – mondta. „A Centoventivel kapcsolatban sok dolog egyfajta útkeresés volt, de nyilvánvaló, hogy amit a jövőben látni fognak, abban sok inspirációt fognak majd felismerni a Centoventiből. Szóval, nem felejtettük el.” - tette hozzá.

Francois azt is megígérte, hogy ez az új autó segít majd a Fiatnak visszatérni a gyökereihez, mint népautó-márka. Azt mondta: „Az, amelyet egy év múlva látni fognak, menő, praktikus, megfizethető és népszerű is lesz egyben. A Fiat népszerű, demokratikus oldala lesz – mint amilyen az Uno és a Punto volt talán”.



Mekkora lesz ez az új Panda?

Francois kifejtette: „A B-szegmenst akarjuk becélozni. Még túl korai erről beszélni, de valószínűleg van lehetőségünk egy másik B-szegmensre is a demokratikus, alapvető térben. Szóval ez a B-szegmens valójában inkább egy nagyobb A szegmens lesz, tudjátok, mint a Panda, vagy valami más... Túl korai ezt ma még megmondani, de úgy gondolom, hogy a körülbelül négy méteres autók kínálatában egyértelműen egy másik modell is helyet kaphat”.

Az új Panda tehát kb. akkora lesz, mint a Fiat 600e. Valószínűleg azonban kicsit kevésbé lesz SUV formájú, és a Centoventi alacsonyabb, ferdehátú sziluettjét veszi majd át. Mindezek mellett persze azt is várjuk, hogy a sok masszív műanyag karosszéria-burkolat csökkentheti a Fiat költségeit, és megóvhatja a járművet a parkolókban ért kisebb balesetektől.



A körülbelül négy méteres hossz azt jelenti, hogy nem ugyanazon a platformon fog alapulni, mint az 500e. Francois elmondta, hogy az autó méretei nagyjából rögzítettek – a mérnökök egyszerűen nem tudják egy Volkswagen Polo méretére nyújtani. Ez azt jelenti, hogy a Fiat valószínűleg kihasználja a Stellantis-partnerséget, és a következő Pandát az e-CMP2 architektúra egy olyan változatára alapozzák majd, mint a 600e, vagy a Jeep Avenger.

Tudjuk, mi lesz az új Panda erőssége?

Ha az e-CMP2-n fog alapulni, akkor nyilvánvalóan tisztán elektromos hajtáslánccal kínálják majd. Ahhoz azonban, hogy a Panda vonzó legyen a globális színtéren, a Fiatnak hibrid rendszerrel is kínálnia kell majd ezt az autót. Vegyük példának Dél-Amerikát. Az elektromos autók arrafele még nem annyira elterjedtek, de a Fiat 24 %-os piaci részesedéssel rendelkezik. Ez egy csomó üzleti potenciált jelent, amit nem dobhatnak csak úgy el.



A mechanikailag hasonló Jeep Avengert 2024-től konnektorról tölthető hibrid hajtáslánccal is árusítják. Ez azonban túl drága lesz az ár-érzékeny Pandához viszonyítva, így várhatóan kispórolják majd itt az új 48 V-os lágy-hibrid rendszert, amely 2024-ben kerül bemutatásra a megújult Peugeot 2008-on.

A régóta várt MHEV rendszer a Peugeot megszokott 1,2 literes háromhengeres benzinmotorját párosítja egy új, hatfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltóval, és az integrált villanymotorral. Úgy tűnik, a rendszer lehetővé teszi, hogy a 2008-as a városban töltött idő 50%-ában elektromos árammal működjön, és így 15%-kal csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást. Ugyanezeket a lehetőségeket ígéri a Panda is.

Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: Car Magazine
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk