A Fiat-Chrysler az USA-ban közel 40 ezer eladatlan autót sózott rá a kereskedőkre

2019.11.22
Nem titok, hogy a Fiat Chrysler sokkal több személygépjárművet és teherautót gyárt az USA piacra, mint amennyit az Egyesült Államokban működő kereskedők hajlandóak elfogadni. A Bloomberg jelentése szerint körülbelül 40 ezer eladatlan jármű torlódott fel a Fiat-Chrysler telephelyein. A kereskedők most az FCA-t azzal vádolják, hogy a cég rettegett „értékesítési módszere”, mint egy megszokott számviteli gyakorlat most megint újjáéledt, hogy az FCA eltüntethesse a készleteit a mérleg javítása érdekében.

A jelentések szerint a vállalat már ezen a nyáron elkezdte az eladatlan autók készletének felhalmozását annak ellenére, hogy az értékesítési volumenek jelentősen lelassultak az iparágban, és egyes kereskedő hálózatok komolyan elkezdték lecsökkentni a készleteiket, mivel az emelkedő kamatlábak drágítják az eladhatatlan autók telephelyeken tartását. A készletek felhalmozódása egyébként egybeesett a Fiat Chrysler azon törekvéseivel is, hogy egyesülési partnert találjanak, először a Renault-val, amely tárgyalások végül abbamaradtak, majd a múlt hónapban bejelentették, hogy egyesülési tárgyalásokat folytatnak a francia Peugeot márkát is magába foglaló PSA-csoporttal.


Az FCA tagadja ezeket a vádakat, és azt nyilatkozták a Bloombergnek, hogy a növekvő készlet egyfajta új stratégia, amelynek célja a kereskedők keresletének jobb kiszűrése, amely segít a társaságnak abban, hogy pénzt takarítsanak meg és az eladhatatlan járművek számát csökkenthessék. A társaság nemrégiben beleegyezett abba, hogy 40 millió dollár összegű büntetést fizet az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdebizottságának, hogy rendezze azt a panaszt, amely szerint a kereskedőknek titokban fizetett, hogy hamis eladási számadatokat jelentsenek öt éven keresztül.

Mindeközben semmi sem utal arra, hogy az FCA súlyos pénzügyi nehézségekkel küzdene - a társaság a vártnál magasabb nyereséget könyvelhetett el a harmadik negyedévben, és Észak-Amerikában rekord eladást is ért el.

A kereskedők utálják ezt a gyakorlatot, mert nyomást gyakorolnak olyan járművek raktározására, amelyeket nem feltétlenül akarnak, és amelyek eladása egyre nehezebb a piacon.
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk