A Fiat bemutatta az 500-as sorozat legújabb, „Collezione 1957” elnevezésű limitált kiadását

2024.02.07
Miközben az elmúlt években már teljesen az új elektromos 500e-re terelődött az emberek figyelme, a Fiat nem hanyagolja el a modern köntösbe öltöztetett hagyományos meghajtással felszerelt 500-ast sem, amely továbbra is megtalálható a márkakereskedők kínálatában.

Az aranyos városlakó most ismét egy új, nagyon különleges, limitált szériás kiadást kapott „Collezione 1957” néven, ezzel tisztelegve annak a ténynek, hogy a klasszikus Cinquecento debütálásának dátuma 1957 volt. Ezért a gyártó most ebből a szériából pontosan 1957 darabot gyártott le. Ez a széria Európában és Japánban kerül értékesítésre.



Ha lenne most némi deja vu érzésed, az azért van, mert a Fiat a múltban nem is egyszer sütötte el már ezt a poént. Jó pár alkalommal adtak már ki 1957-es témájú különleges kiadást az 500-asból.



Mik a legújabb széria jellemzői?

A legújabb széria nem az elődöknél megszokott menő, tárcsás kerekekkel érkezik, viszont jó néhány egyedi vonást megtalálhatunk rajta.



Az új Fiat 500 Collezione 1957 a városi autó kabrió változatán alapul. A karosszéria White Gelato és Rugiada Green színekre lett festve, a tető bézs szövetből készült. A további újdonságok közé tartoznak a 16 hüvelykes Diamond könnyűfém keréktárcsák, a krómozott tükörsapkák és az „1957-2024” jelvények a hátsó oldalablakokon.



Belül a Fiat tervezői elefántcsont színű kárpitozást választottak az ülésekhez, Frau bőrbetétekkel és „One of 1957” emblémával a háttámlákon. A központi konzolon található fémtábla kiemeli a modell korlátozott jellegét, akárcsak a fából készült, világos színű műszerfal is ezt hivatott kihangsúlyozni. A felszereltség az 500-as legújabb generációjához tartozó összes kényelmi szolgáltatással rendelkezik, beleértve a 7 hüvelykes infotainment kijelzőt is.



Európában a különleges kiadás kizárólag a 69 LE (51,5 kW / 70 LE) teljesítményű, lágy-hibrid 1,0 literes háromhengeres benzinmotorral lesz kapható. A japán vásárlók viszont csak az ugyanilyen erős, de nem villamosított 1,2 literes négyhengeres hajtáslánchoz férhetnek majd hozzá.

A Fiat 500 Collezione 1957 már megrendelhető a márkakereskedőknél. Az árazás meglehetősen durva, mivel Olaszországban 25 900 eurótól indul az alapár, így ez lett a kis Fiat 500-as legdrágább ICE-motoros nem Abarth változata, amely árában még a csúcsminőségű Dolce Vita modellt is megelőzi.

A Fiat 500-as új generációja 2007 óta már több, mint 3,2 millió példányban kelt el. Ezek többségét (2,7 milliót) Európában értékesítették, ahol az 500-as továbbra is a legkelendőbb a városi autók szegmensében, a praktikusabb Fiat Panda mellett.

Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: Carscoops
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk