A Fiat bemutatta a Panda 4×40° elnevezésú különleges kiadású, összkerékhajtású modellt

2023.07.06
40. születésnapját ünnepli a Fiat Panda, ennek emlékére az olasz márka bemutatta a Panda 4×40° elnevezésű modelljét, amelyből a születési évének tiszteletére mindösszesen csak 1983 darabot készítenek.

Ezeket a limitált szériás modelleket csak Olaszországban, Németországban, Franciaországban és Svájcban fogják értékesíteni.



A Fiat elefántcsont színt választott ehhez az ünnepi modellhez: a külső fényezéshez, valamint a műszerfalhoz, az ülések oldalsó támasztékához és az első üléstámlák felső részéhez is. A 15 hüvelykes, fehérre festett acélkerekekkel pedig tiszteleg a gyártó az eredeti Panda egyszerű acél kerekei előtt.

Természetesen néhány 4×40°-os emblémát szétszórtak a belső és a külső részeken, de a legmenőbb dizájn a Panda két sziluettje lett, amint az a C-oszlopon lévő matricákon is látható. Az autó egyik oldalán az új modell található, míg a másikon az 1983-as modell sziluettje látható. Ezek a sziluettek természetesen az első üléseken is megtalálhatók.



Ha már a belső térről beszélünk, a Panda 4×40° modellben alapfelszereltség a klímaberendezés, a hét coll méretű érintőképernyős infotainment rendszer, valamint a bőrbevonatú kormány és váltó is. Az egyéb külső díszek közé tartoznak a piros vonóhorgok, a biztonsági üvegek és a fekete tetősínek. Ezek az elemek szép kontrasztot alkotnak az elefántcsont színnel és a fekete védőburkolattal.



A Fiat az alkatrészhiány miatt 2022-ben leállította a Panda 4x4 gyártását, és Európa-szerte az alapmodell azóta egy elsőkerék-hajtású modell lett, amelyet egy 1,0 literes háromhengeres hibrid hajt. A hibrid motort soha nem használták a 4x4-ben, és a Fiat az 1,3 literes turbófeltöltős négyhengeres dízel és a 0,9 literes turbós kéthengeres dízelmotor mellett döntött. Véleményünk szerint a 4×40° modellben az utóbbit fogják használni, környezetvédelmi okokból.



A TwinAir motor egy csodálatos mérnöki alkotás, és hatsebességes kézi sebességváltóval párosítva abszolút élvezet vezeti. Az olasz vezetési stílust kell átvenni ahhoz, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőle. Addig kell ugyanis pörgetni, amíg a dugattyúk el nem kezdik kopogtatni a motorháztetőt, és csak ezután szabad egy másik fokozatba váltani.



A modern Panda 4x4-ek valamivel fejlettebb összkerékhajtási rendszert használnak. Ahelyett, hogy csak akkor továbbítaná az erőt a hátsó kerekekre, amikor az első elkezd csúszni, a rendszer normál terhelés mellett kis mértékű erőt küld a hátsó kerekekre. Amikor elöl jobban kezd csúszni, az elektrohidraulikus tengelykapcsoló több erőt küld hátra. Az illesztőprogram felülbírálhatja a rendszert, és 50/50-es megosztást is használhat.



Az eredeti 4x4 Panda alapvetően „részmunkaidős” négykerék-meghajtással rendelkezett, a Fiat rendkívül alacsony áttételű első fokozattal szerelte fel a Pandát, ezt a taktikát az olaszok a Panda mindhárom generációjában alkalmazták. Hülyeségnek tűnik, de a Panda 4x4 megfelelő körülmények között megalázza a Ford Bronco Sport modellt is.

Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő Fiat modellek közül:


Forrás: Carbuzz

Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk